Πάμε Θέατρο? Τι είδαμε, τι προτείνουμε, τι έρχεται… (9/11)
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Ψαρόσουπα» του Γιώργου Λεμπέση
Το πρόγραμμα της Κυριακής είχε δρομολογηθεί… «Τη Κυριακή έχουμε Ψαρόσουπα!» είπα κατηγορηματικά σην ανιψιά μου. Λίγο έλειψε να γουρλώσει τα μάτια της με το άκουσμα της λέξης αλλά όταν πρόλαβα να της εξηγήσω περί τίνος πρόκειται, κυριεύθηκε το μυαλουδάκι της από ένα σωρό απορίες και περίμενε, μετρώντας τις μέρες, να δει και να ακούσει από κοντά το άγνωστο γι’ αυτήν παιδικό θέαμα!
Φτάσαμε στην ώρα μας στη μουσική σκηνή «Ρυθμός Stage» που για πρώτη φορά διαμόρφωσε το χώρο της για να στήσει ένα παιδικό θεατρικό έργο και ως πρώτη εντύπωση μπορούμε να πούμε ότι δεν τα κατάφερε διόλου άσχημα στο «στοίχημα» αυτό. Η μικρή διάλεξε τη θέση της και περίμενε ευλαβικά ωσότου ξεκινήσει η παράσταση, παρατηρώντας και εστιάζοντας στα όμορφα σκηνικά που κατάλαβα ότι τη προδιέθεσαν θετικά και την «εφοδίασαν» με περίσσεια ανυπομονησία για αυτό που θα ακολουθούσε στη συνέχεια. Από την άλλη πλευρά, μια γρήγορη δική μου ματιά με έκανε να διαπιστώσω ότι οι μαμάδες με τα πιτσιρίκια τους που ολοένα εισχωρούσαν στην αίθουσα ήταν σίγουρο με μαθηματική ακρίβεια ότι θα τη γέμιζαν ασφυκτικά. Τα δύο προηγούμενα χρόνια η «Ψαρόσουπα» του Γιώργου Λεμπέση μαγειρευόταν από την ομάδα Κουκλοθεάτρου Κοκού – Μουκλό. Φέτος όμως ήρθε η στιγμή να ζωντανέψει με ανθρώπινους ήρωες, επτά στο σύνολο, έτοιμους να κινήσουν το ενδιαφέρον και τη περιέργεια των λιλιπούτειων θεατών μας, που σημειωτέον δεν είναι εύκολο να τους κρατήσεις «γαντζωμένους» σε μια καρέκλα για πολλή ώρα! Ένας λοιπόν σαρδόνιος μάγειρας με το επιτελείο του, αψηφώντας τους νόμους της φύσης και τις αντιδράσεις της κόρης του, βάζει στόχο να πετύχει τη καλύτερη συνταγή της ζωής του… Να μετατρέψει έναν ολόκληρο θαλάσσιο κόλπο σε μια πλούσια και νοστιμότατη ψαρόσουπα! Γι’ αυτό βάζει τους βοηθούς του να κόψουν μυρωδικά, κρεμμυδάκια και πολλές πατατούλες και προσπαθεί να υπερθερμάνει τη θάλασσα …για να ξεκινήσει η βράση! Όμως, για κακή του τύχη, λογαριάζει χωρίς τον αχινό το Βρασίδα και τους φίλους του… Είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν να νερώσουν τη σούπα για να σωθούν αλλά και να σώσουν το δικό τους μικρόκοσμο!
Η υπόθεση του έργου ξεκίνησε αρχικά με μια γρήγορη περιήγηση στο βυθό που με το κατάλληλο φωτισμό έκανε τα πάντα να φαίνονται μπλε και τους ανθρώπους …ψάρια! Βέβαια σ’ αυτό βοήθησε όχι μόνο το εντυπωσιακό «φωσφοριζέ» μακιγιάζ τους αλλά και η δεξιοτεχνία όλων των ηθοποιών που τις περισσότερες φορές δεν περπατούσαν αλλά ελίσσονταν με έναν τρόπο που σίγουρα δήλωνε τη διαφορετικότητα του ρόλου τους! Το έργο κρύβει πολλά μυνήματα τα οποία βγήκαν στην επιφάνεια παράλληλα με τη πλοκή του έργου, σαν ένα τεράστιο κουβάρι που ξετυλίγεται σιγά – σιγά από τα ατέλειωτα παιχνίδια ενός άτακτου γάτου. Εκτός από το μήνυμα της οικολογικής συνείδησης που οφείλει να αγγίζει τη ψυχή κάθε παιδιού, ο συγγραφέας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δύναμη της αντίδρασης προτρέποντας τους μικρές θεατές μέσα από βιντεοπροβολές μερικών δευτερολέπτων ή με τη φράση σαν αυτή που λέει «Δεν θα φάμε τη σούπα σας» …να μην τρώνε, για να το πούμε με απλά λόγια, αυτά που τους σερβίρουν! Αυτό ακριβώς είναι και το ιδιαίτερο τέχνασμα του συγκεκριμένου θεατρικού, το γεγονός ότι περνά τα μηνύματά του με έναν ευρηματικό και εύστοχο τρόπο, σίγουρα ξεχωριστό αλλά τελικά και ικανό να ικανοποιήσει από το πιο «δυσκολόπιστο» θεατή μέχρι το πιο «απαιτητικό» γονιό… Η ιστορία παρόλα αυτά κρατά τις ισορροπίες της και δίνεται με πολλή φαντασία, χιούμορ και τραγούδι, παρασέρνοντας κάθε παρευρισκόμενο στο ρυθμό των τραγουδιών της Εριφύλης από το «Τρίφωνο» που πραγματικά δημιούργησε ένα εμπνευσμένο μουσικό σύνολο και ολοκλήρωσε με απίστευτη συνέπεια το πιο καίριο κομμάτι του πάζλ! Αξίζει τέλος να επισημάνουμε πως το έργο ενδείκνυται για επισκέψεις σχολείων στις εκπαιδευτικές τους εκδρομές, ώστε έτσι να υπάρξει πρόσφορο έδαφος για εικαστική απεικόνιση ή συζήτηση στη τάξη, με βάση το βιβλίο στο οποίο βασίζεται το έργο και κυκλοφορεί εδώ και λίγο καιρό από τις εκδόσεις «Ψυχογιός».
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Κάρολος Γιακιντζής, Πανάγος Ιωακείμ, Μαρίνα Καραβανάκη, Λορίνα Κατσιώτη, Κωνσταντίνος Λεβάντης, Ιωάννα Τσιγκούρλα, Στεφανία Φιλιώτη.
Για τις επισκέψεις & κρατήσεις σχολείων επικοινωνήστε με τη κα. Πελαγία Τσιλαλή στα τηλ. 6977747831 & 2107010043. Για τα σχολεία η τιμή του εισιτηρίου είναι 10€/ παιδί.
ΘΕΑΤΡΟ: «ΡΥΘΜΟΣ STAGE»
- Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λεμπέσης
- Kείμενα: Γιώργος και Βαγγέλης Λεμπέσης
- Μουσική: Eρωφίλη από το «Τρίφωνο»
- Σκηνικά: Άκης Ράπτης
- Kινησιολόγος: Μιμή Αντωνάκη
- Κοστούμια: Βίκυ Σαρρή
- Μακιγιάζ: Δώρα Νάζου
- Διεύθυνση: Μαρίνου Αντύπα 38, Ηλιούπολη
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κάθε Κυριακή στις 11.00
Τιμή εισιτηρίου:
€12
ΕΙΔΑΜΕ…
(από τη Χρυσούλα Μπουσιούτα)
CALIGULA MY LOVE @ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ studio
Το τελευταίο καιρό η καθυστέρηση έχει γίνει δεύτερη φύση μου. Ήμουν αργοπορημένη ήδη πέντε λεπτά και όταν έφτασα πίστευα ότι η παράσταση θα είχε ξεκινήσει αλλά είχαν όλοι αφεθεί στη κουβέντα, τα γλυκά και το κρασί που κερνούσαν οι συντελεστές του Caligula my Love στο Κινητήρας studio, κάπου κάτω από την Ακρόπολη. Ήταν η μέρα μετά τη πρεμιέρα. Η ατμόσφαιρα ζεστή και ίσα που πρόλαβα να γεμίσω ένα ποτήρι κρασί και να τακτοποιηθώ στη θέση μου που απείχε πέντε εκατοστά από τη σκηνή.
Η παράσταση ξεκινάει. Πρώτο ερέθισμα μια θεσπέσια μουσική σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Αέρινη και μη στατική μουσική, μελωδική ερμηνεία από το Καλιγούλα, κατά κόσμο Χρήστο Τζιώτα. Η ιστορία γνωστή. Μία προχωρημένη διασκευή ενός κλασσικού έργου του Καμύ γραμμένο στα μέσα του 20ου αιώνα, με ήρωα το Καλιγούλα. Το όνομά του έγινε συνώνυμο της αλόγιστης σπατάλης και της απόλυτης αλαζονείας, της παραφροσύνης, της κραιπάλης και των οργίων. Ένα εκκεντρικό παιδί 25 χρόνων γίνεται αυτοκράτορας. Ένας τρελός αναζητάει την ελευθερία. Ένας ποιητής ποθεί το φεγγάρι. Ένας ροκ σταρ που προκαλεί το θάνατό του.
Έμεινα άφωνη με τη δυναμική των τεσσάρων αγοριών στη σκηνή, τη ζωντανή ερμηνεία και την αφοσίωση τους στο έργο. Το βάθος της φωνής τους με μετέφερε σε αρχαία τραγωδία της Επιδαύρου. Το παίξιμο τους έχει δυναμική και μπορεί να σοκάρει. Το σύνολο της περφόρμανς κινείται στις κατευθυντήριες γραμμές του Αρτώ με το θέατρο της σκληρότητας, αλλά και του Μπρέχτ με το επικό θέατρο. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να σκεφτεί, να αποφασίσει και έτσι να βρει τις λύσεις για μια αλλαγή, οποιαδήποτε αλλαγή κι αν είναι αυτή, προσωπική κοινωνική, πολιτική ή ό,τι άλλο. Ο χώρος του Κινητήρας studio προσφέρεται για την κατάλυση των ορίων μεταξύ σκηνής και θεατή. Όσο μικρότερη η απόσταση από τη σκηνή και όσο μικρότερο αριθμητικά είναι το κοινό, τόσο πιο ισχυρή η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ ηθοποιού και θεατή.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι λιτά και παρακολουθώντας το θέαμα αναρωτιόμουν τι θα ήταν αυτή η παράσταση χωρίς τη μουσική με την υπογραφή της Φένιας Χρήστου, μιας νέας και πολλά υποσχόμενης μουσικού. Οι συνθέσεις της έδεναν απόλυτα με το έργο, δημιουργούσαν την επιβεβλημένη ατμόσφαιρα στο χώρο και σε ταξίδευαν τόσο που ένιωθες ότι έχεις μπει στον κόσμο τους, ίσως ήσουν πάνω στη σκηνή ή σε μια άλλη δεκαετία.
Αυτό που κρατάω από τη παράσταση είναι ότι χρειαζόμαστε κάτι στον έξω κόσμο για να αντέξουμε τον εδώ. Και μην ξεχνάμε ότι άλλος είναι στον καθρέφτη και άλλος αυτός που χορεύει μέσα μας!
Επί σκηνής: Πέτρος Ιωάννου, Γρηγόρης Λιακόπουλος, Σπυρίδων Ξένος, Χρήστος Τζιώτας.
Σύλληψη-Κείμενα-Δραματουργική επεξεργασία- Σκηνοθεσία: Χρήστος Τζιώτας
Επιμέλεια Υλικών – Κοστούμια : Μαρία Λάππα
Μουσική Επιμέλεια – Σύνθεση : Φένια Χρήστου
Φωτογραφία αφίσας- Γραφιστικά : Αχιλλέας Τσομκόπουλος
Οργάνωση παραγωγής : Γιάννης Πετρούλιας – Dry Liquid Productions
Διάρκεια: 60’
Χώρος: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ studio Ερεχθείου 22 Ακρόπολη, τηλ.6984098272 και 2109248328
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 21.15
Τιμές εισιτηρίων: 12 και 10 ευρώ με κρασί
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Γυάλινος κόσμος» του Tennessee Williams
O «Γυάλινος κόσμος» του Tennessee Williams είναι το αγαπημένο μου θεατρικό έργο. Άρα η πρόσκληση για τη συνέντευξη τύπου προχθές το μεσημέρι ήταν ούτως ή άλλως ευπρόσδεκτη! Όταν δε είχα μάθει από πέρυσι ότι το έργο ετοιμάζεται για το θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τη Κατερίνα Ευαγγελάτου και τη Ναταλία Τσαλίκη, τότε ήταν που είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να μη χάσω σε καμία περίπτωση αυτή τη παράσταση!
Αυτή η συνεργασία ζυμώνεται τα τελευταία δύο χρόνια και η Ναταλία Τσαλίκη μας αποκάλυψε πως ήταν εκείνη που πλησίασε τη νεαρή σκηνοθέτιδα για να συζητήσουν το ενδεχόμενο να παρουσιάσουν μια δουλειά από κοινού στο ελληνικό θέατρο. Αναφερόμενη στην αφοσίωση, στο ζήλο και στο σπάνιο επαγγελματισμό της Κατερίνας Ευαγγελάτου αλλά και στους νέους ηθοποιούς που τη πλαισιώνουν «…και έδωσαν τα πάντα αγόγγυστα από τις 9 Αυγούστου που ξεκίνησαν οι πρόβες του έργου…» , ανέλαβε να κάνει τις πρώτες «συστάσεις» με το συγγραφέα και το έργο. Η έμπειρη ηθοποιός επισήμανε πως εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, μιλάμε για ένα βιωματικό έργο του Tennessee Williams μέσα από το οποίο αποκαλύπτονται πτυχές της ζωής του και στιγμές από τις εφιαλτικές μέρες επιβίωσης της οικογένειάς του. Όταν έφτασε δε η στιγμή να εξοικειώσει τους δημοσιογράφους με το ρόλο της Αμάντα, μας ενημέρωσε για τη σχέση εξάρτησης μεταξύ εκείνου και της αυταρχικής μητέρας του, σχέση που τελικά αποτυπώνεται στα συγγράμματά του με αρκετή δόση τρυφερότητας και χιούμορ, ίσως γιατί ο ίδιος πίστευε πως πρέπει να δείχνουμε τη ζωή όχι όπως είναι ούτε όπως έπρεπε να είναι, αλλά όπως τη βλέπουμε στα όνειρά μας… Εξηγώντας πάντως τις δυσκολίες ενός ρόλου, έσπευσε να διευκρινίσει: «Ο ηθοποιός καλείται να επικοινωνήσει με το πόνο του συγγραφέα και οι ρωγμές του ηθοποιού πρέπει να συμπλεύσουν με τις ρωγμές του ρόλου. Ό,τι εισπράττει κανείς στη καθημερινότητά του, είναι θησαυρός για να πλάσεις ένα ρόλο. Το κύριο οπλοστάσιο του ηθοποιού είναι οι εμπειρίες του, οι ρυτίδες του και οι πηγές του στις οποίες οφείλει να είναι εκτεθειμένος και να μη ζει μέσα σε μια γυάλα…»
Παίρνοντας το λόγο αμέσως μετά, η Κατερίνα Ευαγγελάτου εστίασε στο γεγονός της διάθεσης με την οποία αντιμετώπισε η ηθοποιός τη θεατρική τους πρόταση. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «βουτούσε» με ευκολία σε όσα της πρότεινε να κάνει και αυτό έδινε και στην ίδια την απαραίτητη ορμή για να συνεχίσει. Η Κατερίνα επίσης μας πληροφόρησε πως για το συγκεκριμένο «ανέβασμα» του έργου χρησιμοποιήθηκε η αρχική απαίτηση του Williams να παρεμβάλλονται προβολές, στοιχείο βασικό που σε αλληλεπίδραση με τις ερμηνείες των ηθοποιών, λειτουργεί σαν ένα ενιαίο εγχείρημα και συγχρόνως βοηθά στην ονειρική διάσταση της παράστασης. Η ιδιαιτερότητα λοιπόν της παράστασης κρύβεται ανάμεσα στην αλήθεια και στο όνειρο, στη μνήμη που άλλες αναμνήσεις και συναισθήματα τα διογκώνει και άλλα απλά τα ξεθωριάζει… Για την ίδια ήταν και μια εξίσου ωραία πρόκληση να εμπλουτίσει τη παράσταση με αποσπάσματα από προσχέδια του συγγραφέα που βρίσκονται στο Τέξας, με θραύσματα από τη πρώτη παρουσίαση του έργου τη δεκαετία του ’40 και με κομμάτια από το διήγημα «Πορτραίτο κοριτσιού σε γυαλί» που αποτελεί προσχέδιο του έργου.
Τους υπόλοιπους ρόλους ενσαρκώνουν ο Αντίνοος Αλμπάνης που υποδύεται τον Τομ (με άλλα λόγια τον ίδιο το συγγραφέα σε νεαρή ηλικία), η Αμαλία Νίνου που θα τη δούμε να γίνεται μια ευαίσθητη Λώρα (αδερφή του Τομ) και ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς που για χάρη της υποκριτικής τέχνης γίνεται ο Τζιμ, ο πιο στενός φίλος του κεντρικού ήρωα. Ο Αντίνοος Αλμπάνης επικεντρώθηκε στην επιθυμία του ήρωά του να κυνηγήσει το όνειρό του, σχέδιο που τελικά κάποια στιγμή το πραγματοποιεί. Όμως λόγω τύψεων δεν αργεί να επιστρέψει στο τόπο του εγκλήματος, αφού οι δικοί του εμφανίζονται ανήμποροι χωρίς τη παρουσία του. Μιλώντας για το χαρακτήρα που καλείται να βγάλει υποκριτικά εις πέρας, αναφέρθηκε σε ένα ρόλο με άπειρες αποχρώσεις ενώ με ιδιαίτερη σεμνότητα επισήμανε πως ως νέος ηθοποιός δεν είναι ικανός να φτιάξει ένα σχήμα συνεπές απέναντι στο έργο, γι’ αυτό και η βοήθεια της Κατερίνας Ευαγγελάτου και της Ναταλίας Τσαλίκη ήταν σπουδαία ώστε να εξελιχθεί και να γίνει καλύτερος. Από την άλλη πλευρά, ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς υπογράμμισε τη συμπλεγματικότητα του χαρακτήρα που ενσαρκώνει λέγοντας πως πρόκειται για έναν νέο που δίνει έμφαση στο «φαίνεσθε» και όχι στο «είναι» και πως παρόλο που εμφανίζεται στο τελευταίο κομμάτι της παράστασης, λειτουργεί ως «καταλύτης» στην εξέλιξη της ιστορίας… Τέλος η Αμαλία Νίνου, με εύθραυστη φωνή και με την ανυπομονησία μιας νέας ηθοποιού που ανεβαίνει επαγγελματικά πρώτη φορά στο σανίδι, αρκέστηκε να εκφραστεί λακωνικά αλλά πολύ γλυκά για τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη του θιάσου: «Αν σου συμβεί κάτι δυνατό, είναι όμορφο να το κρατάς μέσα σου και να ζεις με αυτό σαν μια ωραία σκέψη…»
ΘΕΑΤΡΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
- Μετάφραση – Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
- Σκηνικό – Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
- Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
- Βίντεο: Μιχάλης Κλουκίνας
- Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
- Διεύθυνση: Αμερικής 10, Σύνταγμα
- Τηλέφωνο: 210.3612500
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη στις 18.45 (λαϊκή)
Παρασκευή και Κυριακή στις 21.15
Σάββατο στις 18.45
Τιμή εισιτηρίου:
€22 (πλατεία)
€20 (εξώστης)
€18 (ομαδικό και λαϊκή)
€15 (φοιτητικό)
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
«Κatastasion Apelpistic»
2η Χρονιά: Η Δεύτερη Δόση της Θεατρικής Σάτιρας «Katastasion Apelpistic» εγκεκριμένη από τη Γερμανική βουλή, το Eurogroup, τη Τρόικα και το ΔΝΤ έρχεται στην εναλλακτική σκηνή «Up Stage Gialino» στο Γυάλινο Μουσικό Θεάτρο από 13 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 9 μου μου..! (δηλαδή το βράδυ).
«Καταστασιόν Απελπιστίκ» για 2η χρονιά. Ανανεωμένο.. Επικαιροποιημένο.. Με νέα νούμερα γραμμένα με τη βοήθεια της Τρόικας και της Ελληνικής Κυβέρνησης! Χτυπάμε με χιούμορ την εξουσία, παρ’ ότι θα έπρεπε να τη χτυπάμε με… ρόπαλα! Εμπνευσμένο από τη Μεσαιωνική Αναδιάρθρωση που τόσο ευγενικά μας επιβάλλουν οι Ευρωπαίοι Εταίροι μας κι οι Πατριώτες Πολιτικοί μας! Σε σκηνοθεσία ΔΝΤ..! Σκηνικά και κοστούμια από τους διακοσμητές και τους ράφτες των Ελλήνων πολιτικών..! Τους φωτισμούς επιμελείται ο Ευρωπαϊκός σκοταδισμός..! Με την ευγενική χρεωκοπία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας..!
KATASTASION APELPISTIK: Μια δροσερή νεανική σάτιρα που αντιμετωπίζει το κοινωνικό και πολιτικό τοπίο της Ευρώπης και της χώρας, μέσα απ’ το αθάνατο χιούμορ του Έλληνα εστιάζοντας στις φαιδρές φιγούρες που διαφεντεύουν τις τύχες μας και στα τραγελαφικά γεγονότα που προκαλούν οι αποφάσεις τους. Ανερμάτιστο πλοίο η Ελλάδα κι εμείς τρελοί επιβάτες σε μια κωμωδία που κάνει βουτιά στα ήθη και την ιστορία μας ως λαού!
Με τους: Λένα Καλουτσάκη, Σοφία Παπαδημητροπούλου, Γιώργο Αργυρόπουλο, Ιφιγένεια Θεοχαρίδη και Αλέξη Ανδρίτσο.
Κείμενα και Σκηνοθεσία: Αλέξης Ανδρίτσος
Σκηνικά: Κατερίνα Αϊναροζίδου
Κοστούμια: Έλενα Γιαννίτσα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιφιγένεια Θεοχαρίδη
Φωτογραφία: Κοσμάς Κουμιανός
Δημόσιες Σχέσεις: Μαρία Κατσώρη
«Gialino Up Stage» (Γυάλινο Μουσικό Θέατρο)
Λ.Συγγρού 143, Ν. Σμύρνη
Τηλ. κρατήσεων: 210.9315600
Κάθε Κυριακή 9:00 μμ. (από 13 Νοεμβρίου)
Είσοδος: 10€
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
(από τη Κατερίνα Μαθιουδάκη)
6Ο POCKET THEATRE FESTIVAL
5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011
που θα πραγματοποιείται κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 5 Νοεμβρίου έως τις 5 Δεκεμβρίου στο νεοσύστατο Pocket Theatre@ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων στο Θησείο.
Το «Pocket Theatre Festival» είναι ένα διαγωνιστικό low budget φεστιβάλ που απευθύνεται σε νέους συγγραφείς και ηθοποιούς των οποίων τα έργα και οι μονόλογοι θα αξιολογηθούν από καταξιωμένους ανθρώπους τις τέχνης, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα στο κοινό να εκφράσει τη γνώμη του ψηφίζοντας ότι του αρέσει.
Κατά τη διάρκεια αυτών των 5 εβδομάδων θα παρουσιαστούν 40 πρωτότυπα έργα και 50 διασκευασμένα αποσπάσματα γνωστών θεατρικών έργων που το θέμα τους σχετίζεται με την έννοια της κρίσης, με τρόπο ευρύ και διαχρονικό. Τη κριτική επιτροπή απαρτίζουν 50 έλληνες καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι, άνθρωποι από το χώρο του θεάτρου (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, θεατρικοί συγγραφείς, μεταφραστές θεατρικών έργων, σκηνογράφοι), της λογοτεχνίας, του κινηματογράφου αλλά και συνεργάτες του Μικρού Πολυτεχνείου. Το φεστιβάλ θα λήξει με ένα πάρτι με ανοιχτή πρόσκληση σε όλους τους συμμετέχοντες.
και να παρουσιάζονται στο Pocket Theatre@ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων την επόμενη σεζόν. Την παραγωγή θα αναλάβει το «Μικρό Πολυτεχνείο» αναθέτοντας τη σκηνοθεσία και τη διανομή σε έναν έμπειρο έλληνα σκηνοθέτη. Οι νικητές για τις θεατρικές ερμηνείες θα συνεργαστούν με έναν έμπειρο έλληνα σκηνοθέτη και τα αποσπάσματα που ερμήνευσαν θα αποτελέσουν υλικό μιας νέας ολοκληρωμένης σύνθεσης που ως κανονική παράσταση πια θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2012 στο Pocket Theatre@ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 6 ΧΡΟΝΩΝ!
ΓΙΑΤΙ POCKET?
Γιατί είναι low budget, κινητό, ευέλικτο, απευθύνεται σε όσους ασχολούνται πειραματικά ή ερασιτεχνικά με το θέατρο, δίνει βήμα σε νέους δημιουργούς, υποδέχεται φιλόξενα όσους έχουν μια ενδιαφέρουσα θεατρική πρόταση, δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να εκφράσει τη γνώμη του ψηφίζοντας ότι του αρέσει, καλεί καταξιωμένους της τέχνης να δουν και να εκτιμήσουν τη δουλειά πρωτοεμφανιζόμενων ανθρώπων στο χώρο…
Ο χαρακτήρας του φέτος. Τι αλλάζει;
1. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ: Αφού επί πέντε χρόνια φιλοξενήθηκε σε πολλούς χώρους της πόλης (ξεκίνησε από το Φούρνο (2006), πέρασε από το BIOS (2007), το BOOZE (2008), το ART HOUSE & την ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ του Δήμου Αθηναίων (2009 & 2010), κατέληξε στο δικό του χώρο, το POCKET THEATRE (οδός Ασωμάτων 6 – Θησείο).
2. Ο ΧΩΡΟΣ: Ανακαινίζοντας τον Χώρο Τέχνης Ασωμάτων στο Θησείο και μεταμορφώνοντάς τον σε ένα λιλιπούτειο διώροφο θεατράκι με 11 χώρους (μία κεντρική και 10 μικροσκοπικές σκηνές θεατρικής δράσης σε δύο επίπεδα), ανοίγει επίσημα με το «6ο Pocket Theatre Festival» τις πόρτες του στο κοινό της πόλης.
3. Η ΣΕΖΟΝ: Ενώ παλιά έκλεινε τη θεατρική σεζόν, τώρα την ανοίγει. Από ανοιξιάτικο γίνεται φθινοπωρινό (5 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου).
4. Το φεστιβάλ είναι πια κατ’ εξοχήν διαγωνιστικό χωρίς παράλληλες δράσεις, και επικεντρώνει καλώντας νέους θεατρικούς συγγραφείς και ηθοποιούς να παρουσιάσουν έργο και να ξεχωρίσουν.
5. Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ: Γίνεται για πρώτη φορά θεματικό (Η Ώρα της Κρίσης το θέμα του) και κινείται πια σε δύο άξονες: το μονόπρακτο και τον θεατρικό μονόλογο. Δύο διαγωνιστικές κατηγορίες λοιπόν. Η πρώτη για συγγραφείς που έφεραν έργα πρωτότυπα έως 15’ (135 έργα κατατέθηκαν, 40 προκρίθηκαν) ενώ η δεύτερη απευθύνεται σε σπουδαστές θεατρικών σχολών, χομπίστες ή ερασιτέχνες ηθοποιούς που κάνουν θέατρο ερευνητικά και που θα παρουσιάσουν 50 κυρίως διασκευασμένα αποσπάσματα γνωστών θεατρικών έργων που το θέμα τους σχετίζεται με την έννοια της κρίσης, με τρόπο ευρύ και διαχρονικό.
6. Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Παράλληλα με την ψήφο του κοινού, 50 έλληνες καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι, άνθρωποι από το χώρο του θεάτρου (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, θεατρικοί συγγραφείς, μεταφραστές θεατρικών έργων, σκηνογράφοι), της λογοτεχνίας, του κινηματογράφου αλλά και της μουσικής σκηνής συνθέτουν κάθε βράδυ τη κριτική επιτροπή που θα αποφασίσει για τους πιο άξιους ανάμεσα στους νέους δημιουργούς. Όλοι τους δέχτηκαν με χαρά την πρόσκληση και την… πρόκληση. Την σύνθεση της επιτροπής για κάθε βραδιά ολοκληρώνουν 20 συνεργάτες του ΜΠ / συντονιστές σεμιναρίων.
7. Η ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ: Για 5 συνεχόμενα σαββατοκύριακα το Νοέμβριο (5 & 6, 12 & 13, 19 & 20, 26 & 27 / 11) και το Δεκέμβριο (3 & 4 / 12) βραδινές ώρες από τις 8μμ τα Σάββατα και από τις 7μμ τις Κυριακές, θα παρουσιάζονται 4 pocket θεατρικά έργα (όλα πρωτότυπα και πρωτοεμφανιζόμενα που θα φτάνουν στο κοινό υπό τη μορφή θεατρικού αναλογίου) και 5 pocket παραστάσεις – ερμηνείες νέων ηθοποιών πάνω σε ήδη γνωστά θεατρικά μονόπρακτα και μονόλογους ή αποσπάσματα μεγαλύτερων έργων (σύνολο 9 διαγωνιζόμενοι κάθε βράδυ). Κοινό και Κριτική Επιτροπή ανά μία ώρα στο 15λέπτο διάλειμμα θα έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογήσουν από 1 έως 5 ότι είδαν και τους άρεσε. Η γνώμη του κοινού και των κριτών βαραίνει το ίδιο (50 – 50) και στο τέλος ο μέσος όρος θα ανακοινώνει τους νικητές της βραδιάς. Τα 4 καλύτερα πρωτότυπα γραπτά έργα (ακριβώς επειδή προκρίθηκαν πριν παρουσιαστούν) θα ανακοινωθούν την Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου στην λήξη του φεστιβάλ. Οι 10 καλύτερες ερμηνείες ηθοποιών σε γνωστά έργα, (μία από την κάθε διαγωνιστική βραδιά) τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου θα οδηγηθούν σε έναν Τελικό και θα διαγωνιστούν μπροστά στο κοινό της βραδιάς που θα αποφασίσει για τους 5 καλύτερους. Το φεστιβάλ θα λήξει με ένα πάρτι με ανοιχτή πρόσκληση σε όλους τους συμμετέχοντες.
Α. ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: Οι συγγραφείς που θα ξεχωρίσουν θα δουν τα έργα τους να ενώνονται σε μία ενιαία παράσταση υπό τον γενικό τίτλο «Η ώρα της κρίσης» και να παρουσιάζονται στο Pocket Theatre@ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων την επόμενη σεζόν. Την παραγωγή θα αναλάβει το Μικρό Πολυτεχνείο αναθέτοντας τη σκηνοθεσία και τη διανομή σε έναν έμπειρο έλληνα σκηνοθέτη. Β. ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ: Οι ηθοποιοί που θα ξεχωρίσουν θα συνεργαστούν με έναν έμπειρο έλληνα σκηνοθέτη και τα αποσπάσματα που ερμήνευσαν θα αποτελέσουν υλικό μιας νέας ολοκληρωμένης σύνθεσης που ως κανονική παράσταση πια θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2012 στο Pocket Theatre@ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων.
9. Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ: Κάθε θεατρική βραδιά στο «Pocket Theatre Festival» θα διαρκεί περίπου 4 ½ ώρες. Αναλυτικά από 8.00μ.μ έως μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα κάθε Σάββατο. Από 7 μ.μ έως τις 11.30 κάθε Κυριακή. Ανά 45΄λεπτά θα γίνεται 15λεπτο διάλειμμα για τη ψηφοφορία και την αλλαγή σκηνικών. Ανά μία ώρα θα παρουσιάζονται ένα θεατρικό αναλόγιο (pocket script) και μια θεατρική ερμηνεία (pocket act). Το τελευταίο μισάωρο θα παρουσιάζεται το πέμπτο pocket act και θα ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας κοινού και κριτών. Η γενική είσοδος για κάθε βραδιά είναι 8 Ευρώ για όσα έργα κι αν παρακολουθήσουν οι θεατές. Κρατήσεις θέσεων δε γίνονται, γι’ αυτό το λόγο είναι σκόπιμο να φτάνει κανείς έγκαιρα στο θέατρο. Οι θέσεις του θεάτρου δεν ξεπερνούν τις 70.
Διοργάνωση: ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Πληροφορίες
6ο Pocket Theatre Festival
5 Νοεμβρίου – 5 Δεκεμβρίου 2011 (κάθε Σάββατο και Κυριακή)
20.00 – 00.30 κάθε Σάββατο
19.00 – 23.30 κάθε Κυριακή
Γενική είσοδος : 8 Ευρώ
Κρατήσεις Θέσεων δεν γίνονται
Pocket Theatre @ Χώρος Τέχνης Ασωμάτων
Οδός Αγίων Ασωμάτων 6 (έναντι 11),
Θησείο, Αθήνα
Τηλ. 210.3252998, 210.3243306
Για αναφορές, δημοσιεύσεις και δελτία τύπου, μην ξεχνάτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο [email protected]