Πάμε Θέατρο | Τρεις Προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη
Πάρτο Χαλαρά
Τρείς ηθοποιοί, έξι ιστορίες, δώδεκα ρόλοι αναλαμβάνουν να μας διασκεδάσουν, να μας ψυχαγωγήσουν και να μας μεταφέρουν για μία ώρα και κάτι στο δικό τους κόσμο. Με ιστορίες που έχουν ως κεντρικά θέματα τους, την κρίση του σήμερα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο σχέσεων, οι τρείς ηθοποιοί, καταφέρνουν να κάνουν τον κόσμο να προβληματιστεί, να γελάσει με τα προβλήματα που τον απασχολούν, αλλά και να ξεχαστεί. Από την παράσταση δεν λείπουν ούτε τα έντονα αυτοσχεδιαστικά στοιχεία ούτε η διαδραστικότητα με τον κόσμο!! Το πρωτότυπο αυτής της παράστασης ωστόσο είναι και ο τόπος που παρουσιάζεται! Θα την βρείτε κάθε δεύτερη Παρασκευή στο Ultimo Piacere Bar στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Παίζουν : Γραμμενίδου Κατερίνα,Συριόπουλος Μιχάλης, Τζίτζιρας Δημήτρης
Συντελεστές:
Κείμενο: Δημήτρης Χαλιώτης
Χορογραφία: Κωνσταντίνα Λάλλου
Φωτογράφιση: Κουντουράς Παναγιώτης
Επεξεργασία εικόνας : Θανάσης Κωνσταντόπουλος
Την σκηνοθεσία συνυπογράφουν και οι 3 ηθοποιοί.
Μικρή Γοργόνα
Η αγάπη της Ξένιας Καλογεροπούλου για τα παιδιά είναι γνωστή. Κάπως έτσι λοιπόν αποφασίστηκε να γίνει ένα πρωτοποριακό ανέβασμα μιας παράστασης, καθώς η Μικρή Πόρτα από την Αθήνα και το Θέατρο Αυλαία από τη Θεσσαλονίκη συμπράττουν και ανεβάζουν μια παράσταση με κοινούς καλλιτεχνικούς συντελεστές (σκηνοθέτη, σκηνογράφο, χορογράφο, φωτιστή), ίδια σκηνικά και κοστούμια, αλλά με διαφορετική διανομή στις δύο πόλεις. Θέμα της παράστασης; Η Μικρή Γοργόνα φυσικά, που ζει στο βυθό με την οικογένεια της, αλλά καθώς κολυμπάει μια μέρα αντικρίζει τον κόσμο των ανθρώπων και ερωτεύεται τον όμορφο πρίγκηπα.
Παίζουν:(Αθήνα) Μαρία Σκουλά και Γιώργος Χρυσοστόμου, (Θεσσαλονίκη) Χριστίνα Γαρμπή και Γιώργος Κισσανδράκης
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Μάικ Κένι
Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά – κοστούμια: Ευαγγελία Θεριανού
Κίνηση: Χρίστος Παπαδόπουλος
Εικονογράφηση: Βίκτορας Μοσχόπουλος
Φωτισμοί: Λευτέρη Παυλόπουλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τάσος Αγγελόπουλος
Ευτυχισμένες Μέρες
Η Πειραματική Σκηνή της Τέχνης είχε προβλήματα λειτουργίας από πέρσι. Με τη βοήθεια του Δήμου Θεσσαλονίκης κατάφερε να τα ξεπεράσει και να μη διακόψει τη λειτουργία της μεσούσης της περιόδου. Παρ’ όλα το πρόβλημα δε λύθηκε κι έτσι εν μέσω καλοκαιριού το θέατρο Αμαλία, που αποτέλεσε τη θεατρική σκηνή της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης για παραπάνω από 30 χρόνια, έκλεισε. Η θεατρική ομάδα όμως, αν και χωρίς θεατρική στέγη, δεν το έβαλε κάτω και αυτή την περίοδο ανεβάζει για 10 μόλις παραστάσεις το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες Μέρες» στο Θέατρο Άνετον με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης μέχρι την Κυριακή 27 Ιανουαρίου. Η υπόθεση του έργου λίγο πολύ γνωστή. Πρόκειται για ένα έργο χαρούμενης απόγνωσης, όπου ο Μπέκετ δικαιώνει αυτούς που υποστηρίζουν ότι στο έργο του έχουμε τη μοναδική σύγχρονη εκδοχή του τραγικού, εκείνη που αναδύεται μέσα από το γελοίο. Όπως έγραψε ο Πήτερ Μπρουκ, «ο Μπέκετ εισέρχεται στο σπάνιο πέρασμα που συνδέει το αρχαίο ελληνικό θέατρο, τον Σαίξπηρ και το σήμερα, σε μια ασυμβίβαστη πορεία κάποιου που κοιτά την αλήθεια κατάματα, άγνωστη, τρομερή, εξαίσια…». Ενώ η Χριστίνα Τσίγκου, φίλη του συγγραφέα, η οποία πρωτοέπαιξε τις “Ευτυχισμένες μέρες” στη Θεσσαλονίκη το 1966, σε μια διάλεξη που έδωσε τότε στην αίθουσα της “Τέχνης”, είπε για τον Μπέκετ και τους κωμικοτραγικούς ήρωές του: “Τον συγκλονίζει, τον μαγνητίζει η απάνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν οι άνθρωποι για να οργανωθούν εναντίον της μοναξιάς· το κουράγιο και η αρχοντιά με την οποία προσπαθούν να κρύψουν το φόβο του θανάτου. Είναι κατάκοποι απ’ τη ζωή, μα επιμένουν με πείσμα να τη ζήσουν και να την αγαπούν. Παντού υπογραμμίζεται αυτή η επιμονή, η υπομονή, το κουράγιο”.
Παίζουν: η Ελένη Δημοπούλου (Γουΐνυ), ο Αλέξανδρος Κωχ και ο Ρίτσαρντ Άντονυ.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Δήμητρα Χουμέτη
Σκηνικά: Μαρία Καβαλιώτη
Φωτισμοί: Ρίτσαρντ Άντονυ
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Αναστασίου
Βοηθός σκηνογράφου: Λόρα Λούκας
Βοηθός φωτιστή: Ροδιά Βόμβολου