Αποκλειστική συνέντευξη | Master Tempo: Δείτε πρώτοι το νέο video clip & γνωρίστε τη νέα σύσταση αποκλειστικά μέσα από το tralala.gr!
Η κορυφαία ομάδα των Master Tempo είναι εδώ μέ νέα δομή, νέα ομάδα και πολλές νέες προτάσεις. Μας μιλούν αποκλειστικά για όλα και φυσικά “Δεν θα κάτσουν να πεθάνουν”…
Πετυχαίνουμε τους Master Tempo σε μια πολύ δημιουργική φάση, με νέα δομή, νέες προτάσεις και ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Πείτε μας δυο λόγια για το νέο σας ξεκίνημα.
Μας πετυχαίνετε όντως σε μια φάση με πολύ όρεξη και έμπνευση, έχοντας κυκλοφορήσει στους προηγούμενους μήνες πολύ επιτυχημένα remix σε Νίνο, Χατζίδου, Δημήτρη Γιώτη και Πάνο Κιάμο και με το ολοκαίνουργιο μας single να έχει ήδη δείξει ότι αρέσει πολύ. Επίσης στο δυναμικό των Master Tempo έχουν μόλις ενταχθεί 2 νέα και πολύ ταλαντούχα παιδιά, ο Rapper και τραγουδιστής Dominik Stars και η χορογράφος, χορεύτρια και τραγουδίστρια Simone Baxevanaki. Νιώθω μεγάλη χαρά για τη συνεργασία με αυτά τα παιδιά, παιδιά με μουσικές (και στην περίπτωση της Simone και χορευτικές) σπουδές και περγαμηνές, που έχουν μελετήσει και δουλέψει σκληρά στο αντικείμενο τους. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε μαζί να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στο ήδη επιτυχημένο όνομα Master Tempo.
Το νέο σας single “Δεν θα κάτσω να πεθάνω” με τη συμμετοχή του Θάνου Πετρέλη σκαρφάλωσε πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του κόσμου και φυσικά στα views μέσα από το κανάλι της Spicy στο youtube, ξεπερνώντας τις 150.000 σε ελάχιστες μέρες, ενώ το video clip είναι ήδη έτοιμο. Πόση σημασία έχουν τα νούμερα για εσάς;
Τα νούμερα είναι εδώ για να δημιουργούν ένα “βαρόμετρο” ανταπόκρισης και πάντα μας δίνει χαρά να νιώθουμε άμεση αποδοχή σε ένα τραγούδι. Όντως το νέο μας single έπιασε πολύ υψηλά νούμερα σε youtube και ραδιόφωνα πολύ γρήγορα, το βασικότερο όμως που με ενδιαφέρει για τα κομμάτια των MASTER TEMPO είναι πόσο θα τα αγαπήσει ο κόσμος, πόσο “χώρο” θα μπορέσουν να “πιάσουν” στην καρδιά και το μυαλό του. Και χαίρομαι απίστευτα που βλέπω μέσα στα χρόνια ακόμα και κομμάτια που μπορεί να μην είχαν την καλύτερη τύχη πχ στο ράδιο, να τα αγαπά, τραγουδά και ζητά ασταμάτητα ο κόσμος στα clubs και στις συναυλίες μας.
Την φράση “Δεν θα κάτσω να πεθάνω” την υιοθετείτε σαν μότο στη ζωή σας;
Όπως όλοι, έτσι κι εγώ πολλές φορές έχω στεναχωρηθεί, κλάψει, απελπιστεί με πολλά…με σχέσεις, με οικογενειακά, οικονομικά κ.α. Με αυτή τη φράση σαν τίτλο και ρεφρέν στο τελευταίο single ήθελα να δείξω στον κόσμο ότι πρέπει πάντα να σκέφτεται θετικά και να περιμένει ότι όπως έλεγε και ο φίλος Τσαλίκης “τα καλύτερα έρχονται”. Δεν είναι εύκολο να “ξεκολλήσεις” μερικές φορές από την οποιαδήποτε κακή φάση που είσαι, πρέπει όμως να βρεις το κουράγιο να πεις “Δε θα κάτσω να πεθάνω” και να προχωρήσεις μπροστά!
Η επιτυχία, πέρα από ικανοποίηση, σας δημιουργεί πρόσθετο άγχος ότι στο επόμενο σας βήμα πρέπει να “ψαχτείτε” για να δημιουργήσετε κάτι πιο δυνατό;
Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Όμως δεν μπορείς συνεχώς να ζεις με το άγχος της επιτυχίας. Αυτό που προσπαθώ με τους συνεργάτες μου και τους εκάστοτε συνδημιουργούς των τραγουδιών μας, είναι μέσα σε αυτά να μιλάμε για πράγματα αληθινά, καταστάσεις που έχουμε στα αλήθεια ζήσει και αποδίδουμε με μελωδία και στίχο. Ο κόσμος το καταλαβαίνει όταν μιλάς μέσα από την καρδιά σου και τις εμπειρίες σου και σε ανταμείβει γι αυτό. Γι αυτό και τα singles των MASTER TEMPO έχουν πάντα κάτι διαφορετικό να πουν και όχι μόνο “ύμνους στην αγάπη” που είναι η λαϊκή συνήθεια ή “η ζωή είναι ωραία γεμάτη λουλούδια και ζωγραφιές” που είναι η ποπ!
Συμπληρώνετε σχεδόν 10 χρόνια παρουσίας σας στη δισκογραφία με πολλές και σημαντικές συνεργασίες. Ποια από αυτή θεωρείτε πως ήταν η πιο ανατρεπτική και ποια ήταν αυτή που σημάδεψε την καριέρα σας;
Το όνομα MASTER TEMPO πρωτο έπαιξε στην Ελληνική δισκογραφία το 2005. Σε ένα cd single που κυκλοφόρησα ως solo artist το 2006, είχα γράψει στο εσώφυλλο “MASTER TEMPO είναι μια ιδέα, είμαστε εμείς και εσείς μαζί”…ήθελα να δημιουργήσω κάτι διαφορετικό, να ξεφεύγει από τα στενά όρια του group όπως ήταν τότε. Κυνήγησα λοιπόν πολύ τις συνεργασίες είτε σε πρωτότυπα κομμάτια είτε σε remix, συνδυασμούς rap με ποπ, ροκ ή και λαϊκούς καλλιτέχνες, πράγμα τότε ανήκουστο! Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια ως “πιο ανατρεπτική” γιατί για τα στενά μουσικά όρια της Ελλάδας μέχρι πριν λίγο καιρό, όλες ήταν ανατρεπτικές! Όλες οι συνεργασίες είναι “τατουάζ” και σημάδια επάνω μου, όμως σίγουρα μπορώ να πω ότι με έχουν σημαδέψει λίγο παραπάνω το “Λένε για μένα” με τον Χρήστο Δάντη και το “εδώ για σένα” με τον Βασίλη Καρρά. Το να μπορέσω να διασκευάσω το πιο αγαπημένο μου λαϊκό κομμάτι με τη συμμετοχή μίας από τις πιο αισθαντικές φωνές ever στην Ελλάδα ήταν κάτι καταπληκτικό και πολύ πρωτότυπο ως σύλληψη το 2008 που βγήκε το “Λένε για μένα”. Επίσης το να είσαι στούντιο και να ακούς τους στίχους που έχεις γράψει ο ίδιος, στίχους που μιλάνε για την ανάγκη μας να έχουμε έναν φίλο, ένα στήριγμα δίπλα μας, να τους ερμηνεύει ο Θεός Βασίλης…ήταν η πρώτη φορά που έκλαψα σε ηχογράφηση…
Έχετε συνεργαστεί με αξιόλογους καλλιτέχνες. Θέλω να μου πείτε τι έχετε αποκομίσει από μεγάλους τραγουδιστές που συνεργαστήκατε;
Εκπληκτικές εμπειρίες στα live μαζί τους, την δυνατότητα να μας ακούσει και αγαπήσει και το δικό τους φανατικό κοινό (και αντίστροφα) και μεγάλα μαθήματα ζωής ως προς το πόση σκληρή δουλειά έχουν κάνει και κάνουν ασταμάτητα αυτοί που θεωρούμε κορυφαίοι καλλιτέχνες…
Συνήθως λέμε ότι “Ομάδα που πάει καλά, δεν την αλλάζουμε”. Στην περίπτωση σας τι συνέβη και άλλαξε η δομή του γκρουπ;
Οι ομάδες και ιδιαίτερα αυτές που κερδίζουν, κάνουν και μεταγραφές για να δώσουν ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στην ομάδα! Το concept των MASTER TEMPO είναι μια δική μου δημιουργία που υπήρξε επιτυχημένα ως δυάδα με τον φίλο και εκπληκτικό dj Δημήτρη Κουρουκερέζη από τη Θεσσαλονίκη, μετά ως σόλο και μετά ως δυάδα και πάλι με τον Ζάνη, τον οποίο και ανακάλυψα και ενέταξα στο group ενώ το όνομα είχε ήδη χαράξει πορεία. Μαζί ζήσαμε δημιουργικά χρόνια, πάντα όμως με εμένα να έχω τα ηνία του group και πολύ συγκεκριμένη ιδέα του τι θέλω να κάνουμε σε κάθε χρονική στιγμή. Όταν ο Ζάνης για τους δικούς του λόγους αποφάσισε φέτος να αποχωρίσει, το κενό που δημιούργησε, δημιούργησε αντίστοιχα και μια ευκαιρία. Την ευκαιρία να συνεργαστώ με νέα πολύ ταλαντούχα παιδιά και, συνεχίζοντας πάνω στις βάσεις και τις προσδοκίες που έχει ήδη δημιουργήσει στον κόσμο το όνομα MASTER TEMPO, να κάνω και νέα διαφορετικά πράγματα, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά το ήδη επιτυχημένο όνομά μας!
Η αποχώρηση ενός μέλους σας από το γκρουπ και η δημιουργία ενός νέου project-group, μιλάω για τους Knock-out, γέννησε σε πολλούς την ιδέα ότι διατρέχει μεγάλη κόντρα μεταξύ σας. Τι απαντάτε στις φήμες αυτές;
Ο κόσμος νοιάζεται μόνο για τη μουσική πιστεύω. Η εποχή που ήταν της μόδας οι διαμάχες στην “hip-hop” σκηνή έχει περάσει ανεπιστρεπτί και μου φαντάζει τόσο παλιά σε χρόνια όσες και οι σφαίρες που υποτίθεται έφαγε κάποτε ο 50cent! Ο καθένας έχει δικαίωμα να χαράζει τη δική του πορεία και έχω μεγάλη πίστη στο ταλέντο του Ζάνη και ακόμα μεγαλύτερη σε αυτό του παραγωγού που συνεργάζεται. Μόνη αν θέλεις ένσταση που έχω στο όλο εγχείρημα είναι η τάση του να είναι “Knock-Off” των MASTER TEMPO. Η πορεία των MASTER TEMPO ήταν και είναι πάντα μοναδική & ξεχωριστή.
Ανάμεσα στην εποχή της ψηφιακής κυκλοφορίας των singles και σε εκείνη της κυκλοφορίας δίσκων -cd’s, ποια πιστεύετε πως είναι η καλύτερη για τη μουσική;
Η μουσική υπάρχει και θα υπάρχει πάντα γιατί ο άνθρωπος χωρίς αυτή δε ζει. Ιδιαίτερα ο Έλληνας που εκφράζει όλες τις φάσεις της ζωής του μέσα από το τραγούδι. Η νέα, ψηφιακή εποχή που ζούμε έχει αν θέλεις “εκδημοκρατίσει” το χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και με μια κιθάρα κάποιος να κάνει ένα video στο youtube και το κοινό να τον ανακαλύψει. Ή σε καλλιτέχνες τύπου PSY να βρουν με τεράστια αμεσότητα κοινό σε όλο τον κόσμο. Όμως από την άλλη πλευρά η κατάρρευση του κλασικού μοντέλου δισκογραφίας έχει μεταφέρει όλο σχεδόν το κόστος και planing των κυκλοφοριών στους ίδιους τους καλλιτέχνες, εκμηδενίσει τα έσοδα δημιουργών και καλλιτεχνών από τις κυκλοφορίες τους και επίσης, αναγκάσει τους καλλιτέχνες να μην μπορούν πλέον εύκολα να φτιάξουν μια συλλογή κομματιών, ούτως ώστε να δώσουν στους fan τους τι δυνατότητα να ακούσουν ένα μεγαλύτερο εύρος δημιουργιών από αυτούς και όχι μόνο singles που κυνηγούν την επιτυχία και το ραδιόφωνο. Το “καλύτερο” βρίσκεται κάπου στη μέση, μέση όμως δεν υπάρχει γιατί η τεχνολογία προχωρά μόνο μπροστά και μαζί με αυτήν και οι εξελίξεις στη μουσική.
Η κρίση σκοτώνει τη μουσική ή η μουσική είναι αντίδοτο στην κρίση;
Η κρίση επηρεάζει την ζωή μας σε 2 επίπεδα πιστεύω. Πρώτον στο αληθινό (πως πηγαίνει συγκριτικά με παλιά η δουλειά μας, η ποιότητα ζωής μας κλπ) και δεύτερον και χειρότερο στο ψυχολογικό. Στο άγχος που δημιουργεί για το αύριο σου, ακόμα και αν το σήμερα σου είναι οκ. Η μουσική λοιπόν πιστεύω ότι πρέπει να είναι μια διέξοδος από την κρίση σε όλα της τα επίπεδα, να είναι η φίλη μας που μας κάνει να ξεχνιόμαστε και μας ανεβάζει όταν πέφτουμε χαμηλά. Πρέπει και είναι το αντίδοτο!
Η κρίση, κατά πόσο μπορεί να αφυπνίσει ένα καλλιτέχνη και τι εναλλακτικές προτείνει ο ίδιος για να κάνει τη διαφορά;
Η κρίση επηρεάζει κάθε άνθρωπο και άρα κάθε καλλιτέχνη διαφορετικά. Άλλοι μπορεί να αποφασίσουν να γράψουν τραγούδια καταγγελία, άλλοι να συνεχίσουν σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Η δική μου προσπάθεια για τους MASTER TEMPO είναι να δίνουμε με τα τραγούδια μας διέξοδο στους ανθρώπους και τα προβλήματα τους, κάνοντας τους να ξεχαστούν και περάσουν καλά, νιώθοντας όμως ότι μέσα σε αυτά “βλέπουν” πολλές φορές τον εαυτό τους.
Το “εδώ για σένα” με τη συμμετοχή του Βασίλη Καρρά, γράφτηκε και κυκλοφόρησε στο χειρότερο σημείο της κρίσης, όταν μας έλεγαν ότι η χώρα καταστρέφεται, θα βγούμε από την Ευρώπη κλπ. Και σε αυτές τις στιγμές όλοι μας έχουμε ανάγκη ένα στήριγμα…γι αυτό και έγραψα…”αν πονάς και δεν είσαι καλά, η ζωή σε έχει πάρει από κάτω…δίπλα σου εγώ θα υπάρχω..”. Και το ρεφρέν αυτό διασκέδασε αλλά και άγγιξε βαθιά τον κόσμο. Όπως και το concept του video clip, που δείχνει αυτό που μας συμβαίνει. τα νέα παιδιά να ψάχνουν την τύχη τους εκτός συνόρων. Αντίστοιχα και τώρα, η ατάκα “Δε θα κάτσω να πεθάνω” είναι και μια κραυγή που βγάζουμε όλοι για να δείξουμε ότι ΕΛΕΟΣ δεν αντέχουμε άλλη κινδυνολογία, άλλη στεναχώρια…θα ζήσουμε όπως θέλουμε!
Συνέντευξη στο Νίκο Ψωμά
Επιμέλεια: Σοφία Μπεκιάρη