Συνέντευξη Νίκος Μερτζάνος: Με άγχωνε πολύ η κρίση αλλά πλέον λειτουργώ με το μότο «ο,τι βρέξει, ας κατεβάσει»!
Γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής. Ωστόσο, το τραγούδι είναι αυτό που τον κέρδισε. Σε μικρή ηλικία κατάλαβε το πάθος που είχε για τη μουσική και ξεκίνησε να μαθαίνει αρμόνιο. Σήμερα τον συναντούμε σε πολύ γνωστά μαγαζιά της Αθήνας, όπου κάνει ζωντανές εμφανίσεις. Εμείς ήρθαμε σε επαφή μαζί του και μας μίλησε για τον εαυτό του, την επικαιρότητα αλλά και τους αγαπημένους του καλλιτέχνες!!!
Σε ποια ηλικία άρχισες να ασχολείσαι με τη μουσική και ποια ήταν η πρώτη σου φορά που τραγούδησες μπροστά σε κοινό;
Η πρώτη μου απόπειρα με τη μουσική έγινε στην πρώτη γυμνασιού. Αλλά πιο συνειδητά, στα 14 μου χρόνια, όπου τρεμάμενος τότε θυμάμαι, τραγούδησα για πρώτη φορά εκτός της σχολικής χορωδίας το πρώτο, ας πούμε σόλο, το «Με το ίδιο μακό». Ήταν αξέχαστη εμπειρία, όπως όλα τα «πρώτα» στη ζωή μας.
Πιστεύεις ότι υφίσταται διάκριση ανάμεσα στο «έντεχνο» και το «εμπορικό» και αν ναι, σε ποια κατηγορία θα έβαζες τον εαυτό σου;
Πιστεύω πως η λέξη «έντεχνο», επειδή είναι αρκετά παρεξηγημένη στις μέρες μας, έχει απλώς τη σημασία, της «έντεχνης» καλλιτεχνικής κίνησης και πρότασης. Μπορεί κάλλιστα και ένα εμπορικό κομμάτι, να είναι φτιαγμένο με πολύ λεπτομέρεια και δουλειά και να βγει ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα . Παράδειγμα για μένα είναι οι φοβερές εμπορικές παραγωγές του εξωτερικού. Απλώς εδώ, θεωρω, ότι συνηθίζεται στο εμπορικό να υπάρχουν άλλες ταχύτητες και να δίνεται μια προχειρότητα πολλές φορές. Να σημειώσω εντέλει, πως κατ’ εμέ το «έντεχνο» εμπορικά και καλλιτεχνικά στην πορεία του, έχει σημειώσει μεγαλύτερη επιτυχία από το «εμπορικό», οπότε στο μυαλό το δικό μου «καλό έντεχνο» και «εμπορικό» είναι δυο έννοιες ταυτόσημες και αλληλοεξαρτώμενες.
Γνωρίζω ότι σπούδασες στο Φ.Π.Ψ. Οι σπουδές ήταν κάτι που ήθελες να κάνεις ή προχώρησες σε αυτές ώστε να έχεις και «ένα χαρτί», που λέμε, σε περίπτωση που δεν τα κατάφερνες στη μουσική;
Η αλήθεια είναι πως για αλλού πήγαινα και αλλού βρέθηκα. Ο στόχος τότε ήταν η μουσικολογία αλλά δεν πέρασα. Έτσι είχα ως επιλογή και την ψυχολογία που ήταν επίσης αγαπημένο. Φυσικά μέσα στο κεφάλι μου, υπήρχε και αυτό που λέμε, «ένα χαρτί», όπου πλεόν, στην εποχή της κρίσης, μπορεί να είναι και μια καλή ευκαιρία για δουλειά στο εξωτερικό.
Τι πιστεύεις ότι πρέπει να έχει ένας τραγουδιστής που ξεκινάει τώρα για να πετύχει και να ξεχωρίσει;
Θα έλεγα, υπομονή και επιμονή, καλούς συνεργάτες και οπωσδήποτε ταλέντο. Με αυτή την σειρά προτεραιότητας. Όχι γιατί υποτιμώ το ταλέντο αλλα γιατί το ταλέντο για να αναδειχθεί χρειάζεται η γνωστοποίηση του πρώτα.
Με την οικονομική κρίση υπάρχουν δυσκολίες σε όλα τα επαγγέλματα και κυρίως σε αυτό που έχεις επιλέξει. Εσύ πως αντιμετωπίζεις την όλη κατάσταση και σε αγχώνει που κάνεις τα πρώτα σου βήματα σε μια τέτοια συγκυρία;
Σαφέστατα και με άγχωνε πάρα πολύ, αλλά πλέον λειτουργώ με το μότο «ο,τι βρέξει, ας κατεβάσει». Είναι κάτι που δεν μπορείς να αλλάξεις. Για τους καλλιτέχνες στα πρώτα τους βήματα έχει και καλά και κακά. Τα άσχημα είναι οι παθογένειες που υπήρχαν και πριν ,απλώς διογκωμένες, αλλά το καλό είναι ότι έχουμε όλοι μας αρχίσει να αναζητάμε νέα πράγματα και να ψάχνουμε καινούργια ερεθίσματα στο καλλιτεχνικό χώρο, είτε μιλάμε για θέατρο, είτε για μουσική είτε για εικαστικές τέχνες. Φαίνεται να υπάρχει ένα καινούργιο ενδιαφέρον του κόσμου.
Εκτός από τραγουδιστής είσαι και τραγουδοποιός. Εάν αυτή τη στιγμή, έπρεπε να επιλέξεις ανάμεσα στη σύνθεση και στο τραγούδι, τι θα επέλεγες;
Θα διάλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη το τραγούδι. Η σύνθεση κομματιών προέκυψε τελείως συγκυριακά από μια πολύ επιτυχημένη εξίσωση τύπου «ερωτική απογοήτευση ίσον τραγούδι», γνωστό «άθλημα» σε όλους και πολύ αγαπητό!
Ποια είναι η σχέση σου με το διαδίκτυο; Πιστεύεις ότι μέσω του διαδικτύου μπορείς να προωθήσεις καλύτερα τη δουλειά σου;
Η σχέση μου με το διαδίκτυο, δεν θα μπορούσε να μην είναι καλή. Αυτό στάθηκε η αιτία να ξεκινήσω μουσικά και με αυτό κατ’ ουσίαν συνεχίζω. Είναι άμεσο, είναι ο νέος τρόπος ενημέρωσης και κυρίως…. δωρεάν!
Θα ήθελα να μου πεις 3 ονόματα καλλιτεχνών που θαυμάζεις και θα ήθελες να συνεργαστείς μαζί τους στο μέλλον.
Θαυμάζω πολλούς καλλιτέχνες από όλα τα φάσματα ηλικιών αλλά θα ξεχωρίσω τρεις με βάση τη «ρίτρα» συνεργασίας. Νατάσσα Μποφίλιου, Σταμάτης Κραουνάκης και Δήμητρα Γαλάνη. Έχω μια ελαφριά μανία!!
Για όσους θέλουν να σε ακούσουν live, πότε και πού είναι η επόμενη προγραμματισμένη σου εμφάνιση;
Αυτή τη στιγμή δεν έχει καθοριστεί κάποια εμφάνιση αλλά στο κοντινό μέλλον πιστεύω πως θα γίνει και είστε όλοι καλοδεχούμενοι να περάσουμε πολύ, πολύ όμορφα!! Ευχαριστώ ιδιαίτερα για την όμορφη συνέντευξη.
Συνέντευξη: Νίκη Δέλλα
Επιμέλεια: Σοφία Μπεκιάρη