Steve Kirk: Ο συνθέτης του Farmville
Ποιες είναι οι επιρροές πίσω από το σκοπό του Farmville;
Θέλαμε να δώσουμε μια «σπιτική» αίσθηση αλλά να μην είναι και πάρα πολύ country, γι’αυτό και δεν χρησιμοποιήσαμε banjos ή βιολί. Κατασταλάξαμε σε ένα στυλ που απηχεί τον Chet Atkins και τον Randy Newman –ένα παλιότερο στυλ Αμερικανικής μουσικής – που έχει μια κάπως country και blues «γεύση»
Γιατί είναι 30 δευτερόλεπτα μόνο; Υπάρχουν σχέδια για επέκταση σαν τις φάρμες στο παιχνίδι;
Επειδή το παιχνίδι “φορτώνεται” live, η μνήμη του παιχνιδιού μπορούσε να αντέξει ένα επαναλαμβανόμενο θέμα έως 30 δευτερολέπτων. Έχω επεκτείνει το κομμάτι σε ένα ολόκληρο λεπτό και αυτή η ηχογράφηση είναι διαθέσιμη στο site μου όπως και οι παρτιτούρα σε αυτά τα links.*
Πώς το εμπνευστήκατε; Λάβατε υπόψη σας το «περιβάλλον» όπου θα εφαρμοζόταν ο ήχος; Υπήρχαν περιορισμοί λόγω θέματος;
Έλαβα πολύ σοβαρά υπόψη μου το περιβάλλον γιατί η μουσική έπρεπε να έχει διάρκεια μόνο 30 δεύτερα και θέλαμε να μπορεί να αντέξει αρκετή επανάληψη πριν ο κόσμος το κλείσει. Ήθελα να έχω τα φυσικά όργανα ως κεντρικό σημείο και επέλεξα την κιθάρα, γιατί αυτό παίζω παίζω και δεν υπήρχε budget για να προσλάβω άλλους μουσικούς. Αποφάσισα να μην χρησιμοποιήσω drums ή κρουστά γιατί θεώρουσα πως θα αποσπούσε τον κόσμο απ’το παιχνίδι.
Η Καλιφόρνια είναι διάσημη για την Silicon Valley όπως και για την αγροτική παραγωγή.Το Farmville μπορεί να ερμηνευθεί ως ένας πρωτοποριακός συνδυασμός και των δύο. Επηρέασε με κάποιο τρόπο το περιβάλλον την μουσική σας οπτική και την καριέρα σας εν γένει;
Νομίζω πως το μέρος που μεγαλώνεις επηρεάζει τη δουλειά σου σαν καλλιτέχνη με τρόπους που ποτέ δεν μπορείς να εξηγήσεις επαρκώς. Πάντως, η αγροτιά μάλλον έπαιξε λιγότερο ρόλο στην καριέρα μου από την τεχνολογία, αν και έχοντας πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας οργανικά φρούτα και λαχανικά σίγουρα βοήθησαν την ικανότητα συγκέντρωσής μου.
Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις όταν φτιάξατε το θέμα;(από την εταιρία, τους δικούς σας, συνεργάτες)
Η εταιρία χάρηκε που είχε απλά τη μουσική. Χρειαζόντουσαν να γραφτεί και να τους διανεμηθεί μέσα σε μια μέρα. Το θέμα φαίνεται να έχει απήχηση στους κιθαρίστες που εκδηλώνουν επιθυμία να μάθουν να το παίζουν: υπάρχουν 75 διασκευές του θέματος στο Youtube. Στους συναδέλφους αρέσει αρκετά, αλλά πρωτίστως σε μένα που διοχετεύτηκα σε ένα project που έγινε τόσο δημοφιλές.
Υπήρξατε μέλος της Clubfoot Orchestra (μια ορχήστρα ειδικά φτιαγμένη για να παίζει ζωντανά μουσική συνοδεύοντας ταινίες του βωβού); Τί κρατάτε από αυτή την εμπειρία;
Η Clubfoot Orchestra όδήγησε, τουλάχιστον έμμεσα, στην καριέρα που έχω σήμερα – το να γράφω μουσική για βιντεοπαιχνίδια και τα μίντια – μέσα από την από στόμα σε στόμα φήμη που μου έδωσε. Πέραν τούτου, η εμπειρία μου με την CBO υπήρξε εξαιρετικά πολύτιμη. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να γράψεις μουσική για μια μπάντα που δεν είχε rock ενορχήστρωση και όλοι οι μουσικοί ήταν εξαιρετικοί. Πολλοί απ’αυτούς έπαιξαν σε μερικά σύγχρονα παιχνίδια για τα οποία έγραψα μουσική όπως το “Vodoo Vince” για την Microsoft και για το “Princess and the frog” της Disney
Καθώς έκανα μια μικρή έρευνα «έπεσα» πάνω σε ένα παράδοξο. Ο Christian Schneider που έγραψε το τραγούδι του “Gummy Bear” έχει κι αυτός εμπλακεί με τη μουσική του cartoon “Felix the cat”.
Δεν το ήξερα αυτό. Ενδιαφέρον…
Υπήρξαν κάποιες τεχνολογικές λεπτομέρειες θα ενδιέφεραν το κοινό σε σχέση με τη σύνθεση (ειδικό κούρδισμα, vintage όργανα, περίεργα περιστατικά);
Όχι ιδιαίτερα.
Παίζεται «Farmville»; Σε ποιό επίπεδο είστε;
Έπαιξα για κάποιους μήνες για να «πάρω μια γεύση» και έφτασα ως το level 38. Δεν παίζω πια.
Πώς θα δικαιολογούσατε την επιτυχία του συγκεκριμένου παιχνιδιού;
Δεν μπορώ να το δικαιολογήσω αλλά είναι εξαιρετικός τρόπος να εκτονώνεσαι και να αποφύγεις πράγματα που θα έπρεπε να κάνεις. Υπάρχει μια γαλήνη σε όλο αυτό το πράγμα με την εικονική καλλιέργεια, με τις επιλογές που κάνεις, με τα πράγματα που αγοράζεις.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Τέλειωσα μια δουλειά για την Lucas Art, στο οποίο δούλεψα με τον συνθέτη Peter Mc Connel και φιλοδοξώ να γράψω και μουσική για μια ταινία.