Συνέντευξη: Σαλίνα
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα απο μουσικό portal!
Η πρώτη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο … Salina, αποκλειστικά απο το tralala.gr
- Πονάει Η Αγάπη / μουσική: Ανδρέας Λάμπρου, στίχοι: Ρεβέκκα Ρούσση
- Ξέχασα / μουσική: Θοδωρής (Ted) Ζωγράφος, στίχοι: Ρεββέκα Ρούσση
- Ελευθερώθηκα / μουσική & στίχοι Θάνος Παπανικολάου
- Had Your Chance / μουσική: Θοδωρής (Ted) Ζωγράφος, στίχοι: Gale Petrou
- Μετρώ τις Ώρες/ μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος, στίχοι: Nικόλαος Νικολάου
{loadposition mp3_player}
To tralala.gr μεταδίδει για πρώτη φορά αποκλειστικά τα νέα σου τραγούδια, εκτός από το “Πονάει η Αγάπη” που έχει γίνει ήδη επιτυχία, πως πήρατε αυτή την απόφαση;
Πιστεύω πολύ στη δυναμική του internet που όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότερο διαμορφώνει άποψη και φέρνει τον καλλιτέχνη κοντά στο κοινό του με μία μάλιστα αμεσότητα που μέχρι τώρα δε συναντούσες εύκολα σε άλλα μέσα.
Μίλησε μας λίγο για σένα, πως ασχολήθηκες με τη μουσική;
Ασχολήθηκα με το καλλιτεχνικό κομμάτι από πολύ μικρή, έκανα πιάνο, κλασσικό μπαλέτο, θεωρίες, σπουδές όλα αυτά, αλλά στο μυαλό μου είχα ότι θέλω να σπουδάσω και να κάνω θέατρο γιατί θεωρούσα ότι συνδυάζει όλα τα είδη τέχνης. Συνδυάζει το χορό και τη μουσική, οπότε με κάλυπτε. Έτσι έδωσα εξετάσεις και πέρασα με υποτροφία του ΘΟΚ (θεατρικός οργανισμός Κύπρου), γιατί είμαι από την Κύπρο, πέρασα στο Κρατικό θέατρο Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη, οπότε έδωσα υποκριτική. Παράλληλα είχα περάσει και εδώ στο πανεπιστήμιο θεατρολογία, το οποίο το τελείωσα, πριν κάποια χρόνια, πηγαινοερχόμουνα και έδινα εξετάσεις. Μετά τις σπουδές πήγα ένα διάστημα στο Λος Άντζελες και έκανα υποκριτική κινηματογράφου. Παράλληλα βέβαια έκανα φωνητική τραγούδι γιατί με ενδιέφερε το μιούζικαλ και προσπαθούσα να βελτιώσω τις φωνητικές μου δυνατότητες. Έκανα μιούζικαλ όπως το καμπαρέ, κάποιες παραστάσεις στο Εθνικό. Είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι με ενδιαφέρει η μουσική απλά δεν το κυνήγησα, με προσέλκυσε πιο πολύ το υποκριτικό το οποίο βέβαια μπορώ να πω ότι με κούρασε τα τελευταία χρόνια ο χώρος, είναι περίεργος και όχι όπως τον περίμενα, καλείσαι να κάνεις πράγματα που στην τελική δε σε εκφράζουν, τηλεοπτικά ακόμα και θεατρικά. Εγώ μουσικά, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση νιώθω ότι κάνω αυτό που θέλω και με ανθρώπους που εκτιμώ και θαυμάζω, χωρίς να κάνω καμία έκπτωση.
Πως αποφάσισες να κάνεις αυτή τη στροφή στην καριέρα σου;
Ήταν ένα live στο μπαράκι του παραγωγού μου, ο οποίος είναι ο Αποστόλης Κοσκινάς. Ο άλλος είναι ο Δημήτρης Digi Χωριανόπουλος. Με ακούσανε και με βοηθήσανε να κάνουμε ένα demo. Κάναμε 2 κομμάτια και τα δειγματήσαμε. Η Warner έδειξε αμέσως ενδιαφέρον και μετά το ένα έφερε το άλλο.
Είχες παίξει σε κάποια ταινία ή σε κάποιο σίριαλ;
Όπως είπα σε θεατρικά και σε κάποια μιούσικαλ, όπως στο «Τα Δέντρα πεθαίνουν όρθια» στο Βεάκη. Τηλεοπτικά έκανα κάποιες εμφανίσεις σε κάποια σίριαλ. Κινηματογραφικά έχω κάνει λιγότερα πιο πολύ στο Λος Άντζελες κάποιες ταινίες μικρού μήκους.
Υποκριτική παραμένει ο στόχος σου;
Όχι, τώρα πια υπάρχουν άλλες προτεραιότητες και όπως σου είπα με καλύπτει τόσο πολύ το μουσικό κομμάτι, όχι οικονομικά ή από άποψη χρόνου, γιατί θα μπορούσα να τα συνδυάσω αν ήθελα, αλλά δεν έχω την ανάγκη καλλιτεχνικά να κάνω τίποτα άλλο. Με γεμίζει τόσο πολύ αυτό που κάνω, είναι ο στόχος μου, είναι μια συνειδητή αλλαγή. Δεν είναι ότι αποφάσισα τώρα να κάνω αυτό και του χρόνου θα κάνω το άλλο. Είναι όλα πολύ συνειδητά και πολύ σταθερά.
Εδώ και λίγο καιρό ακούμε στα ραδιόφωνα το τραγούδι σου με τίτλο “πονάει η αγάπη” το οποίο είναι ένα πολύ ερωτικό κομμάτι. Τι σκέφτεσαι κάθε φορά που το τραγουδάς;
Εδώ με βοηθάνε οι θεατρικές μου σπουδές γιατί πρέπει να κάνεις κάποιες τεχνικές, να βάζεις το εαυτό σου σε μια δυστυχή κατάσταση για να βρεις το κατάλληλο συναίσθημα. Αντιμετωπίζεις το τραγούδι σα να είναι ρόλος, δηλαδή να μπεις μέσα στο στίχο, στο νόημα να το νιώσεις. Όταν το έγραψα, σκεφτόμουν μια σχέση που ήταν σε αυτό το στυλ, αν θες προβληματική και τραυματική λίγο…
Εγώ δε θα επέλεγα ποτέ το δρόμο των reality, γιατί είναι δύσκολο μετά να παραμείνεις από τη στιγμή που βγαίνει το καινούργιο με καινούργια άτομα. Άσε που δεν μπορείς να επιλέξεις, σου επιβάλουν πράγματα χωρίς να σε ρωτάνε.
Μίλησε μας για την δισκογραφική σου δουλειά που θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα και σήμερα παρουσιάζουμε αποκλειστικά στο tralala.gr
Είναι 13 κομμάτια και είναι πολλοί οι συντελεστές, που είναι πάρα πολλά χρόνια στον χώρο. Μου έχει δώσει 2 κομμάτια η Ευρυδίκη το ένα είναι σε μουσική και στοίχους δικούς της και το άλλο είναι μόνο σε μουσική δική της και σε στοίχους του Δημήτρη Τσάφα. Είναι ένα δισκογραφημένο κομμάτι του Δημήτρη Κοργιαλά το οποίο το έχει διασκευάσει και μου το έχει χαρίσει. Μου έχει γράψει ο Θοδωρής Ted Ζωγράφος 2 κομμάτια, το ένα υπάρχει και στα αγγλικά γιατί έχουμε 2 κομμάτια αγγλικά. Μια μπαλάντα του Στέφανου Κορκολή που είναι επίσης στα αγγλικά σε στοίχους Ρεβέκκας Ρούσση. Το “Πονάει η αγάπη” που είναι του Αντρέα Λάμπρου στοίχους έγραψε η Εύα Λουκάτου και η Ευγενία Τρικουβέρτη. Έχει γράψει και ο Παπανικολάου ο Θάνος μουσική και στοίχους, ο Ποίμης Πέτρου και ο Γιώργος ο Παπαδόπουλος, ο Νικόλας Νικολάου. Και ένα από τα αγγλικά κομμάτια είναι σε στοίχους Gale Πέτρου.
Ποιο ξεχωρίζεις από τα κομμάτια σου, ποιο πιστεύεις ότι θα ακουστεί περισσότερο;
Είναι πολύ δύσκολη ερώτηση, έχω πέντε αγαπημένα κομμάτια και μπορεί να λέω και λίγα. Το ” Πονάει η αγάπη” είναι ένα κομμάτι που συνδύαζε τα πάντα, είναι ραδιοφωνικό έχει μια δυναμικότητα έχει συναίσθημα, και είναι από τα αγαπημένα μου… Στην αρχή μου άρεσε το πρώτο κομμάτι που γράψαμε το “Κάπου η αγάπη μένει” και εξακολουθεί να μου αρέσει πάρα πολύ. Το “Ξέχασα”, επίσης, ένα δυναμικό κομμάτι. Της Ευρυδίκης το “Συντροφιά μου με σκοτώνει”, έχει προσωπικότητα και είναι πολύ θεατρικό. Το “have you a chance” είναι πολύ πιασάρικο. Γενικά είναι “ένα και ένα” τα κομμάτια …δε μπορώ να διαλέξω.
Πως αισθάνεσαι που στο πρώτο σου cd έχεις συνεργαστεί με όλα αυτά τα μεγάλα ονόματα;
Πολύ τυχερή…
Πιστεύεις ότι είναι εύκολο για ένα καλλιτέχνη να ενταχθεί στο χώρο και να κάνει δισκογραφική δουλειά;
Είναι σχετικό, εξαρτάται ποιον δρόμο θα επιλέξει, μπορεί να είναι εύκολο αν πας σε ένα reality, αλλά δε θα επέλεγα ποτέ. Το δύσκολο είναι να κάνεις μια πορεία και να παραμείνεις.
Συνεπώς είσαι κατά των reality;
Δεν κρίνω αυτούς που πάνε, έχουν τους λόγους τους, ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Εγώ δε θα το επέλεγα ποτέ, γιατί είναι μεγάλη η έκθεση και η πίεση. Επίσης, είναι δύσκολο μετά να παραμείνεις από τη στιγμή που βγαίνει καινούργιο reality με καινούργια άτομα. Άσε που δεν μπορείς να επιλέξεις, σου επιβάλουν πράγματα χωρίς να σε ρωτάνε.
Γράφεις στοίχους σε τραγούδια;
Έχω κάνει κάποιες απόπειρες και στο επόμενο άλμπουμ ίσως γράψω κάποιους στοίχους.
Σου είναι πιο εύκολο να γράψεις όταν είσαι στεναχωρημένη ή χαρούμενη;
Λειτουργώ πάντα όταν είμαι σε περίεργη ψυχολογική κατάσταση, όταν έχω νεύρα ή όταν είμαι στεναχωρημένη μου βγαίνουν πολύ ωραία πράγματα.
Είμαι τυχερή και μπορώ να κάνω πράγματα που με εκφράζουν.
Τι ρόλο παίζει για σένα ο καλλιτέχνης να έχει και μουσική παιδεία;
Το θεωρώ απαραίτητο, δε μπορείς να ασχολείσαι με ένα αντικείμενο και να μην έχεις σπουδάσει έστω και λίγο. Μπορεί να έχεις ταλέντο, αλλά χρειάζεται και η παιδεία και η αγωγή. Σε όλα τα πράγματα είναι απαραίτητη, πόσο μάλλον σε αυτό που είναι και το επάγγελμά σου.
Πως βλέπεις την τάση στην Ελλάδα να γράφονται ξένα τραγούδια;
Το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον, εξαρτάται βέβαια σε τι είδος κινείται ο καθένας. Η ροκ για παράδειγμα, είναι κατεξοχήν αγγλική και αμερικάνικη, οπότε είναι πολύ λογικό. Άλλωστε, με την παγκοσμιοποίηση, δε μπορούμε να έχουμε τη μουσική σε τέτοια στενά όρια και πλαίσια.
Επειδή ανέφερες τη ροκ, όλη αυτή η τάση τα τελευταία χρόνια μερικών πρώην λαϊκών τραγουδιστών στρέφονται στη ροκ εσένα πως σου φαίνεται; Είναι μια μόδα που θα περάσει ή δεν είναι πραγματικά ροκ γιατί αν ήταν ροκ δε θα ήταν στη μόδα;
Θεωρώ ότι επειδή το λαϊκό έχει περάσει σε μια δεύτερη μοίρα, οι νέοι τώρα έχουν πολλά περισσότερα ακούσματα με το youtube με τα μουσικά κανάλια οπότε ξέρουν τι γίνεται και είναι πολύ πιο επιλεκτικοί και απαιτητικοί και έχουν μια τάση στη ροκ. Δε νομίζω ότι είναι μόδα, οι άνθρωποι που είναι ροκ απλά θα ανθίσουν αυτήν την περίοδο γιατί το βοηθάνε οι συνθήκες, όσοι είναι δήθεν ροκ απλά θα παραμείνουν δήθεν και του χρόνου θα είναι κάτι άλλο.
Πολλοί εκπρόσωποι της ροκ δυσανασχετούν με όλο αυτό, που πολλά περνάνε για ροκ χωρίς να είναι, εσένα πως σου φαίνεται αυτό;
Μου φαίνεται αστείο! Δε με ενοχλεί γιατί πραγματικά υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα που με ενοχλούν στην Ελλάδα, που αυτό με διασκεδάζει. Σίγουρα δεν επηρεάζει τους ανθρώπους που πραγματικά έχουν κάτι να πουν.
Η ροκ είχε πολλές φορές συνδυαστεί και με πολιτικό στοίχο, εσύ θα ήθελες να τραγουδήσεις πολιτικά κομμάτια;
Σίγουρα με ενδιαφέρει. Γενικά, όσον αφορά τα πολιτικά θέματα είμαι πολύ ευαισθητοποιημένη ειδικά γιατί είμαι και Κύπρια και μας απασχολεί αυτό το θέμα που είναι πολύ σοβαρό και σημαντικό.
Τα μουσικά σου ακούσματα σαν έφηβη ποια ήταν;
Έχω περάσει πολλές φάσεις. Στο σπίτι λόγω της μητέρας μου η οποία είναι καθηγήτρια γαλλικών άκουγα μέχρι και γαλλικά τραγούδια, Εντίθ Πιαφ, έντεχνο ελληνικό, με Αλκίνοο πολύ και ροκ. Όσο περνάει ο καιρός ακούω και πιο ιδιαίτερα πράγματα πιο dark κλπ. Εξαρτάται και τη φάση που είσαι, αν θες να διασκεδάσεις αν θες να χαλαρώσεις..
Η Γιουροβίζιον είναι ένας διαγωνισμός που έχει πλάκα, είναι πιο πολύ διαγωνισμός εντυπώσεων και άλλων καταστάσεων τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια.
Θα έμπαινες στην διαδικασία να τραγουδήσεις κάτι που δεν ακούς αλλά είναι πιο ραδιοφωνικό, όπως π.χ. η Δέσποινα Βανδή που είχε δηλώσει ότι ακούει metal ωστόσο την έχουμε ακούσει να τραγουδάει και λαϊκά κομμάτια.
Νομίζω πως όχι γιατί θα δυσκολευόμουν να το υποστηρίξω και από τη στιγμή που δεν χρειάστηκε να το κάνω τώρα που είμαι στα πρώτα μου βήματα, γιατί να το κάνω μετά. Είμαι τυχερή και μπορώ να κάνω πράγματα που με εκφράζουν.
Έχεις ζήσει ένα διάστημα στην Αμερική όταν σπούδαζες υποκριτική, θα επιχειρούσες να ξαναπάς αλλά αυτή τη φορά με σκοπό μια διεθνή καριέρα στο τραγούδι;
Υπάρχει στο μυαλό μου να κάνω και ένα cd στα αγγλικά, μετά από συζήτηση με τους παραγωγούς, αλλά δε θα έλεγα για Λος Άντζελες, ίσως για Λονδίνο. Είναι όμως πολύ νωρίς να μπω σε αυτή τη διαδικασία, υπάρχει όμως στο μυαλό μας για αυτό κάναμε και αυτά τα 2 κομμάτια στα αγγλικά αλλά τώρα είμαι στη φάση που αρχίζω στην Ελλάδα οπότε δε θέλω να το σκέφτομαι ακόμα.
Εφόσον σπούδασες στο εξωτερικό, πως πήρες την απόφαση να γυρίσεις στην Ελλάδα; Εκεί έχεις περισσότερες ευκαιρίες.
Ήταν πρακτικοί και προσωπικοί οι λόγοι. Στο Λος Άντελες ήμουν με visa που έληγε, οπότε έπρεπε να γυρίσω ή να κάνω άλλες διαδικασίες για να βγάλω άδεια παραμονής. Επίσης ήταν και συναισθηματικοί λόγοι, είμαι πολύ δεμένη με την μαμά μου (γέλια) και εκεί ήταν πραγματικά στην άλλη άκρη του κόσμου είχαμε διαφορά μέρας όχι ώρας.
Που ήσουν την πρώτη φορά που άκουσες το τραγούδι σου «Πονάει η αγάπη» να παίζεται στο ραδιόφωνο, και πως ένιωσες;
Ήμουν στο σπίτι και πραγματικά χάρηκα τόσο πολύ, δεν το περίμενα ότι θα έχω αυτή την αντίδραση γιατί με έχω δει σε σίριαλ, ήταν απίστευτο, νομίζω ότι ούρλιαζα από την χαρά μου…
Μιας και βρισκόμαστε σε περίοδο προετοιμασίας για τη Γιουροβίζιον, εσύ πως βλέπεις τον διαγωνισμό, θα ήθελες να συμμετάσχεις κάποια στιγμή;
Δε θέλω να λέω μεγάλα λόγια όπως όχι και ποτέ, αλλά σε αυτή τη φάση σίγουρα όχι. Δεν είναι κάτι που είναι στα σχέδια μου και με έχει απασχολήσει. Είναι ένας διαγωνισμός που έχει πλάκα, είναι πιο πολύ διαγωνισμός εντυπώσεων και άλλων καταστάσεων τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι κάτι που το σκέφτομαι.
Το ” Πονάει η αγάπη” είναι ένα κομμάτι που συνδύαζε τα πάντα, είναι ραδιοφωνικό, έχει μια δυναμικότητα κι έχει συναίσθημα.
Θα τραγουδούσες στα μπουζούκια;
Τα σχήματα τώρα πια είναι τόσο ετερόκλητα, βλέπουμε τραγουδιστές, παρόλο που δε μου αρέσει να βάζω ταμπέλες, που τραγουδούν πιο ροκ πιο έντεχνο.. βλέπουμε πολύ μπερδεμένα σχήματα. Ενδεχομένως να το έκανα αν υπήρχε ένα κομμάτι στο πρόγραμμα που θα ήταν καθαρά ροκ δηλαδή αυτό θα έκανα και μόνο και αν ο κόσμος που θα ερχότανε στο συγκεκριμένο μαγαζί θα επέλεγε να έρθει και για μένα. Μόνο κάτω από αυτές τις συνθήκες θα επέλεγα να κάνω κάτι τέτοιο. Αν και η αλήθεια είναι ότι προτιμώ να κάνω live εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές. Αυτό το κομμάτι μου αρέσει.
Πιστεύεις ότι η δισκογραφία βιώνει την χειρότερη περίοδο;
Σίγουρα περνάει κρίση όπως και πολλά πράγματα αυτόν τον καιρό, ιδιαίτερα καλλιτεχνικά, δε θα έλεγα ότι είναι η χειρότερη περίοδος, θα έλεγα ότι είναι μεταβατική περίοδος, περνάμε από το cd στο digital, θα βρει η μουσική τον δρόμο της.
Εσύ πως πιστεύεις ότι θα είναι το μέλλον της δισκογραφίας σε 10 χρόνια;
Επειδή τα πράγματα είναι πολύ γρήγορα πια, θα πρέπει να βρει η δικογραφία και η μουσική έναν τρόπο να κινηθεί σε αυτούς τους ρυθμούς οπότε σίγουρα δε θα υπάρχει το cd. Πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος να ελεγχθούν τα downloads έτσι ώστε να υπάρχουν έσοδα και να γίνονται μουσικά πράγματα. Δε ξέρω πως θα γίνει αλλά είμαι θετική και αισιόδοξη.
Πρέπει να βρεθεί κάποιος τρόπος να ελεγχθούν τα downloads έτσι ώστε να υπάρχουν έσοδα και να γίνονται μουσικά πράγματα.
Οι Radiohead ξεκίνησαν μια νέα τάση δίνοντας πρώτοι το cd τους για downloading εσύ θα έκανες κάτι τέτοιο;
Ναι πολύ πιθανόν. Δε θα συζητάμε πια για άλμπουμ αλλά για tracks.
Γενικότερα με το διαδίκτυο τι σχέση έχεις;
Πολύ καλή, έχω και με το facebook ένα κόλλημα και πιστεύω ότι είναι μια τεράστια δύναμη, τα νέα μεταφέρονται τόσο γρήγορα και μπορείς να διαφημίσεις τα πάντα πολύ εύκολα. Είμαστε πολύ τυχερή γενιά που το χρησιμοποιούμε , και όπως λέω πάντα όλα έχουν δυο χρησιμότητες, την καλή και την κακή οπότε εσύ επιλέγεις.
Πως φαντάζεσαι την εξέλιξη της καριέρας σου;
Είμαι πάρα πολύ φιλόδοξη και περιμένω τα πάντα, θέλω να κάνω τις συνεργασίες και τα τραγούδια που με εκφράζουν να επιλέγω τα πράγματα που μου αρέσουν, να μπορώ να είμαι σε θέση να επιλέγω. Τώρα νομίζω ότι είμαι ακριβώς στο σημείο που με εκφράζει και με καλύπτει θα ήθελα να έχει την ίδια πορεία, όπως άρχισα να εξελιχθεί.
Με ποιους καλλιτέχνες θα ήθελες να συνεργαστείς;
Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που θαυμάζω, αλλά ήδη είχα μια ιδανική συνεργασία που έκανα με καταξιωμένους ανθρώπους, για την ώρα είμαι καλυμμένη.
Υπάρχει κάποιο τραγούδι που ακούς έντονα αυτήν την περίοδο;
Κατά τη διάρκεια που έγραφα το cd μου είχε κολλήσει το “Love leave me alone” του Sivert Hoyem είναι από τον παλιό του δίσκο, είμαι ερωτευμένη με αυτό το κομμάτι.
Το τατουάζ στο χέρι σου τι σημαίνει;
Σημαίνει “determination – αποφασιστικότητα” αλλά παίζει να σημαίνει και faith γιατί κάποια κοπέλα από την Τυνησία μου είπε δε σημαίνει αυτό, αλλά πρέπει να σημαίνει και αποφασιστικότητα.
Το Σαλίνα από πού βγαίνει;
Βγαίνει από το Θεσσαλία, έτσι λεγόταν η γιαγιά μου, αλλά ευτυχώς μου το άλλαξαν νωρίς.
Ετοιμάζεις κάποιες εμφανίσεις αυτή την περίοδο;
Έχουμε κάποιες προγραμματισμένες εμφανίσεις, η μια είναι στο Γκάζι στο ΚΟΟ ΚΟΟ στις 3 Μαρτίου, μετά θα είμαι Θεσσαλονίκη στο Μύλο και γενικά συζητάμε και άλλες εμφανίσεις στο Γκάζι, στην επαρχία, στην Θεσσαλονίκη ακόμα μερικές. Συζητάμε αρκετά, περιοδεία κατά κάποιο τρόπο.
Πιστεύεις ότι πονάει η αγάπη;
Πονάει αλλά αξίζει…
Ευχαριστούμε το Café Supper, Σινά 6 Κολωνάκι για την όμορφη φιλοξενία!
Φωτογράφηση: Φώτης Τσάτσης