Θάνος Μικρούτσικος: «Το να πετάς τόσους ανθρώπους στον δρόμο και να τους προσθέτεις στην ανεργία είναι εγκληματικό κατά τη γνώμη μου»
Ο Θάνος Μικρούτσικος, μίλησε στον Ι. Γιαννούση και τον Star fm 92.9 για την επερχόμενη εμφάνισή του στο Ναύπλιο, την πολιτική κατάσταση της χώρας μας, τα προβλήματα, αλλά και το απότομο κλείσιμο Ερτ.
Μιλάει για την συναυλία που παρουσιάζει φέτος στην περιοδεία του, αλλά και τους μουσικούς που είναι στο πλευρό του:
«Το καλοκαίρι έκανα ένα πρόγραμμα με τίτλο ‘Πάντα γελαστοί και γελασμένοι’, που βασίζεται σε δυο αρχές, με αρκετές παραλλαγές στο πρόγραμμα ανάλογα με τον χώρο. Στο Ηρώδειο παρουσιάστηκε η πλήρης μορφή. Ανάλογα τα μέρη και τις περιοχές η παραγωγή μικραίνει για να μπορεί να είναι εφικτή».
Ακόμα συνεχίζει «Θα έρθουμε με μια σειρά σπουδαίων μουσικών και ορχήστρα. Στο Ναύπλιο θα είναι και η Ρίτα και ο Κώστας Θωμαΐδης, ένας τραγουδιστής που δουλεύουμε πάρα πολλά χρόνια. Ο τελευταίος θεωρείται η σημαντικότερη φωνή στον χώρο του ενδιάμεσου τραγουδιού, που πατάει στο έντεχνο τραγούδι, αλλά και στον πιο κλασσικό χώρο. Οι ερμηνείες του στο Παρίσι, το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες που παίξαμε απέσπασαν ενθουσιώδεις κριτικές. Η Ρίτα Αντωνοπούλου είναι η ανακάλυψή μου της τελευταίας δεκαετίας από το 2006. Είναι μια τραγουδίστρια που χωρίς να υπερβάλλω, αυτή την στιγμή δεν υπάρχει μια περισσότερο πολυφασματική, με την έννοια του φάσματος τραγουδιών, κάτι που δύσκολα βρίσκεις σήμερα αλλά και στις παλαιότερες περιόδους, με εξαιρετική σκηνική παρουσία. Στη μουσική επικεφαλής είναι ο Θύμιος Παπαδόπουλος, μακράν ο πιο πολυσύνθετος Έλληνας μουσικός. Παίζει με απόλυτη δεξιοτεχνία 16 όργανα, είναι ο ίδιος συνθέτης θεατρικής και κινηματογραφικής μουσικής και βραβευμένος και ήταν ο παραγωγός των πιο σημαντικών τραγουδοποιών της μετά από μένα γενιάς».
Όσον αφορά την συναυλία που παρουσιάζει, αλλά και το πώς συνδέεται με τα πολιτικά γεγονότα, σχολιάζει πως «Το κομμάτι του ‘πάντα γελαστοί’ είναι πιο λαϊκό, ενώ το ‘πάντα γελασμένοι’ έχει πολιτικό πρόσημο, αλλά δεν τα έβαλα λόγω εποχής. Τα τραγούδια μου, επειδή μια από τις ιδιότητές μου είναι πως με θεωρούν τον συνθέτη πολιτικών τραγουδιών, τώρα που περνάμε αυτή τη βαρβαρότητα έγινα πιο επιθυμητά από νέους ανθρώπους. Μου κάνει εντύπωση πώς τραγούδι του ’75, όπως το τους «Έχω βαρεθεί», είναι τόσο αγαπητό και από παιδιά του 2005», ενώ ασκώντας την κριτική του στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα «Επειδή αυτή τη στιγμή τα πράγματα είναι καταστροφικά, υπάρχει η τάση μερικών να τα σβήνουν όλα και να τα ρίχνουν στη φωτιά ό, τι έγινε από την Μεταπολίτευση και μετά. Εγώ δεν το κάνω αυτό. Βεβαίως υπήρχαν από παλιά προβλήματα, τα οποία διογκώθηκαν, αλλά πράγματα που έγιναν τις δεκαετίας του ’70, ’80, ’90 ήταν προωθητικά για την ελληνική κοινωνία και υπήρχαν και κάποια προβλήματα. Στην εποχή μου, όταν ήμουν υπουργός πολιτισμού τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά. Έγινε δουλειά σε μεγάλο βαθμό και χρήματα μπόρεσαν να δοθούν. Υπήρχαν προβλήματα, όμως όχι η μεγάλη διαφθορά που βιώσαμε κυρίως μετά το ’96, δεν υπήρχε».
Ακόμα προσθέτει την άποψή του για την Ερτ:
«Θεωρώ απαράδεκτη όλη αυτή την ιστορία. Το αν το ελληνικό δημόσιο έχει προβλήματα, αυτά είναι η γραφειοκρατία και η λειτουργία του. Δεν το κλείνεις όμως για να το λειτουργήσεις σωστά. Ποιοι να το λειτουργήσουν σωστά; Αυτοί που τον τελευταίο χρόνο κάνανε διορισμούς; Επίσης να δεχτώ πως κάποιοι άνθρωποι στην Ερτ ήταν διεφθαρμένοι, αλλά αν βρεθούν στην πυροσβεστική καμιά 200αριά θα κλείσουν την πυροσβεστική; Να παίρνουμε φωτιά και να μην έχεις κάποιον να την σβήσει;
Το να πετάς τόσους ανθρώπους στον δρόμο και να τους προσθέτεις στην ανεργία είναι εγκληματικό κατά τη γνώμη μου. Είχα πάντα την άποψη πως χωρίς βία, σιγά σιγά με τα χρόνια μπορείς να αναδιατάξεις το δημόσιο. Αυτοί για κάποιους λόγους πήρας εντολές από την τρόϊκα και βρήκαν τον εύκολο δρόμο επειδή η Ερτ ήταν απαξιωμένη, αφού την απαξιώσανε, την κλείσανε και τους αφήσανε στον δρόμο.
Πιστεύω πως αυτό είναι μια καταστροφική πολιτική που πρέπει να σταματήσει. Αν ο κόσμος αντιληφθεί ότι αυτό που λέω πως είναι σωστό πρέπει να φέρουν κάποιους ανθρώπους στην θέση τους».
Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη: