“Τι δεν θέλουμε να δούμε στον ελληνικό τελικό της Eurovision”
Του Παναγιώτη Κουνιάκη*
Βέβαια μια φίλη μου κομμώτρια, που παίζει την αισθητική στα δάχτυλα, μου είπε να μην είμαι κακοπροαίρετος και ότι το κάνει για να είναι το μάγουλο φράπα όταν ξυρίσει τόσο μούσι.
Ας μην φεύγουμε όμως από το θέμα μας. Ναι η Eurovision έχει ζήσει υπέροχες στιγμές με χλιδάτα show, με υπερβολές, με σπατάλες και φυσικά πάντα με την κριτική των μεσημεριανών εκπομπών που έκαναν την τρίχα τριχιά. Τώρα βέβαια αυτό τον ρόλο τον ανέλαβε ο Λιάγκας αλλά αυτό πρέπει να ανησυχεί την Μελέτη και όχι εμένα.
Και φυσικά έχουμε απολαύσει μοναδικές βραδιές με θέαμα, χλίδα, με red carpet , όμως έχουμε ζήσει και βραδιές που πρέπει να τις ξεχάσουμε. Πριν όμως πατήσεις delete στον εγκέφαλο σου ετοίμασα ένα μίνι αλμανάκ για να έχεις μέτρο σύγκρισης τιμημένε αναγνώστη.
Ας γυρίσουμε πίσω τον χρόνο στο 2002. Τότε που η παρουσίαση της βραδιάς ήταν συνυφασμένη με την Δάφνη Μπόκοτα. Δεν θα σχολιάσω το ντύσιμο της Δάφνης με φόρεμα που το έφερε από το σπίτι της , καθώς και κούρεμα από συνοικιακή κομμώτρια, αυτό πάει καταγράφτηκε στην ιστορία, αλλά θα σταθώ σε μερικά σημεία που άλλαξαν το ρου της τηλεοπτικής ιστορίας.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την θρυλική εμφάνιση του Robocop της Eurovision Μιχάλη Ρακιντή και του S.A.G.A.P.O. Δεν μπορώ να ξεχάσω αυτή την βραδιά όσα χρόνια και αν περάσουν πραγματικά. Διότι τιμημένε μου αναγνώστη ετέθη μέγα θέμα. Τραγουδούσε ο Μιχάλης Playback ή όχι; Και να σου η τηλεοπτική ίντριγκα και τα ξεκατινιάσματα βεβαίως βεβαίως….
Σουρεάλ στιγμή ξεκατινιάσματος αυτό της Πέγκυς Ζήνα που σε ζωντανή μετάδοση από την Πάτρα που είχε πάει για αρπαχτή κατακεραύνωνε τους παντες..Η αφίσα πάντως της χοροεσπερίδας από πίσω είναι όλα τα λεφτά.!!! Είμαι σίγουρος ότι πληρώνει όσο όσο για να εξαφανιστεί από πρόσωπου γης αυτό video το οποίο θα την κυνηγάει μέχρι τα βαθειά γεράματα
Τότε ήταν που ο Θοδωρής Ρακιντζής, κάνει τα πρώτα του δειλά βήματα ως πανελίστας και περνάει το τεστ με άριστα. Η κόντρα του με τον Κώστα Μπίγαλη ιστορική. Τον έφερε στα άκρα και με στεντόρεια φωνή λέει «Φεύγω» και την Τατιάνα να τον παρακαλάει να παραμείνει στο πλατό του Γυάλινου τοίχου. Θεέ μου τι αλμανάκ το σημερινό!!
Θυμάστε το Eurostar to 2004? Την προσπάθεια της κρατικής τηλεόρασης να μετατρέψει την Eurovision σε μουσικό ριάλιτι; Και όμως έχει συμβεί και αυτό στην πολύπαθη Eurovision. Τι έχουμε ζήσει τόσα χρόνια βρε τιμημένοι Eurofuns.
http://www.youtube.com/watch?v=8LSva22HD2E&playnext=1&list=PLM-m7bBd3l1hle3Yfsw-oHU2FXi5T3cBJ&feature=results_video
Ο Αποστόλης βγήκε νικητής αλλά στην στροφή τον έφαγε ο Σάκης Ρουβάς.
Ήταν η στιγμή που η χώρα μας ήταν στο επίκεντρο και με τους Ολυμπιακούς και κάποιοι στην ΕΡΤ κατάλαβαν ότι ο Αποστόλης δεν έχει το gel για να μαζέψουμε της ψήφους του κοινού. Βέβαια του χρύσωσαν το χάπι και τον έστειλαν να κάνει φωνητικά αλλά εμείς δεν τον είδαμε ποτέ, ή μάλλον είδαμε μια σκιά όρθια στο βάθος κήπος.
Το 2005 μπορεί να μας απασχόλησε το γεγονός ότι η Δάφνη Μπόκοτα μπορεί να μην παρουσίαζε τον Ελληνικό τελικό και να έχει πάρει σβάρνα τα κανάλια και να λέει τον πόνο της όμως εγώ αυτό που δεν θα ξεχάσω είναι η δήλωση φωτιά ότι έχει παρουσιάσει τον διαγωνισμό και επάνω σε καφάσια!!!
Αυτό είναι αυτοθυσία τιμημένε Eurofun. Αλλά εκείνη την χρονιά η Αλεξάνδρα Πασχαλίδου αναλαμβάνει όλο το πακέτο και στην βραδιά είναι πρωταγωνίστρια η Έλενα Παπαρίζου.
Το προσπερνώ για να καταλήξω. Μπορεί εκείνη η βραδιά να είχε κυλήσει άψογα όμως δεν ξεχνώ ότι απορρίφθηκε η συμμετοχή του «Light in our soul» με την υπογραφή του Κώστα Μπίγαλη!! Ο λόγος; Είχε κυκλοφορήσει πριν μερικά χρόνια και έτσι σύμφωνα με τον κανονισμό έπρεπε να απορριφθεί.
Σκάνδαλο σας λεώ..Ακόμα θυμάμαι σκηνές απείρου κάλλους στα τιμημένα μεσημεριανά, γιατί όπως γνωρίζουμε πολύ καλά η Eurovision είναι άρρηκτα συνυφασμένη με ίντριγκα!!
Τα χρόνια πέρασαν οι Eurovison πήρε τα πάνω της και κακά τα ψέματα ανέβηκε και το επίπεδο στην παρουσίαση των τραγουδιών, αφού όπως και να το κάνουμε η Eurovision τότε ήταν ταυτισμένη με την οικονομική μας ευμάρεια. Ας πάμε πίσω στο 2007 και στην εμφάνιση της Τάμτα που δεν θέλω ποτέ να ξαναδώ όσο είμαι ζωντανός και τώρα που σας γράφω αυτές τις γραμμές είμαι υπό την επήρεια κατασταλτικών φαρμάκων για να μην ζήσω την ταραχή.
Ναι μιλάω για την Τάμτα που βγήκε με Τούλι μπομπονιέρας στα μαλλιά και έκανε όλους τους στυλίστες να σκίζουν πτυχία και να μεταναστεύουν σε άλλη Ήπειρο…
Η οικονομική κρίση το 2010 κάνει την εμφάνιση της στην Ελλάδα και στην Κρατική τηλεόραση αποφασίζουν να απαξιώσουν το πιο εμπορικό τους προϊόν. Γιατί εγώ δεν ξεχνώ τον Τζώνυ Καλημέρη να λέει ευθαρσώς ότι η Eurovision τα βγάζει τα λεφτά της. Αλλά ας μην το αναλύσουμε τώρα αυτό το θέμα. Έτσι το 2011 η ΕΡΤ αποφασίζει να κάνει στροφή στην ποιότητα και δίνει το πικρό ποτήρι στην Λένα Αρώνη να παρουσιάσει τον τελικό σε μια βραδιά που θύμιζε πραγματικά τα πέτρινα χρόνια της Κρατικής Τηλεόρασης.
http://www.youtube.com/watch?v=E6cXt5XTUBw
Η παρουσιάστρια δεν απολαμβάνει αυτό που κάνει και αυτό το καταλαβαίνει και ο ποίο άσχετος με την παραγωγή να έχει στηθεί στο πόδι. Ακόμα θυμάμαι τους Eurofuns να είναι σε άλλο στούντιο και να μην μπορούν να χειροκροτήσουν τα υποψήφια τραγούδια γιατί απλά ο διαγωνισμός ήταν εσωτερική παραγωγή και το studio μικρό….
Το τι επακολούθησε την επόμενη μέρα; Ένα σας λέω ποιος είδε τον Θοδωρή Ρακιντζή και δεν τον φοβήθηκε.
Και εκεί που λέμε ότι και το κιτς έχει τα όρια του η Κρατική τηλεόραση για άλλη μια φορά μας εκπλήσσει. Το ταμείο είναι μείον, η βραδιά γίνεται μέσω χορηγιών και έτσι το όλο σκηνικό μεταφέρεται σε γνωστό εμπορικό κέντρο. Ναι όσες φορές και αν το δω τσιμπιέμαι και αρνούμαι να δεχτώ ότι έχει περάσει αυτός ο τελικός από την ιστορία της Ελληνικής τηλεόρασης.
Η έναρξη που η Μαρία Κοζάκου μαζί με τον μακρυμάλλη συμπαρουσιαστή της κάνουν την εισαγωγή επάνω στις κυλιόμενες σκάλες είναι όλα τα λεφτά. Εκεί όμως που στην κυριολεξία νέκρωσε το εγκεφαλικό μου κύτταρο είναι ότι ο σκηνοθέτης έδειχνε ακόμα και την καθαρίστρια εν ώρα εργασίας.
http://www.youtube.com/watch?v=gl2HGQl5zCI
Η απαξίωση της Κρατικής τηλεόρασης βγάζει μάτι και ψάχνει να βρει τρόπο να την ξεφορτωθεί. Δεν είναι τυχαίο που την μετάδοση αναλαμβάνει η ΕΤ-1 και όχι όπως τόσα χρόνια η ΝΕΤ.
Φέτος και ενώ ακούστηκαν πολλά ότι δεν θα συμμετάσχουμε η ΕΡΤ έκανε αυτό που θα έπρεπε να κάνει εδώ και πολλά χρόνια. Έδωσε την παρουσίαση στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Και φυσικά μπορεί το θέαμα να είναι εναρμονισμένο στην φτώχια που ζούμε, αλλά τουλάχιστον θα έχει ένα επίπεδο αισθητικής, κάτι που δεν γνωρίζουν στην ΕΡΤ.
Και επειδή έχω το κληρονομικό χάρισμα, περιμένω την επόμενη μέρα, μετά την ανάδειξη την Δάφνη Μπόκοτα στην Μεσημεριανή Μελέτη να αναφωνεί, «Είδα αποσπασματικά τον διαγωνισμό» και να θυμάται ακόμα τα πέτρινα χρόνια και την αποπομπή της από την παρουσίαση σαν την τρίχα από το ζυμάρι ένα πράμα…
Ο Παναγιώτης Κουνιάκης είναι ειδικός συνεργάτης ( University of Sunderland Politics with Media Studies)