Θεόφιλος Πουζμπούρης: Από τους Freaky Fortune και το “Φωταέριο”… DK στο “Egg London”!
Ο Θεόφιλος Πουζμπούρης «άφησε» πριν λίγα χρόνια την Ελλάδα και αποφάσισε να δοκιμαστεί στο εξωτερικό, να ξεφύγει από τα δεδομένα της χώρας μας και να βαδίσει στο μονοπάτι μιας από τις πιο σημαντικές μουσικές βιομηχανίες παγκοσμίως… της Βρετανίκης.
Μερικά χρόνια πριν, μας συστήθηκε ως μέλος του ντουέτου των Freaky Fortune μαζί με τον Νικόλα Ραπτάκη και κυκλοφόρησε μαζί του μια σειρά επιτυχημένων singles. Συνεργάστηκαν με πολύ σημαντικά ονόματα του χώρου, ενώ αναμφισβήτητα σταθμός στη σύντομη πορεία τους, ήταν η εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision του 2014 στην Κοπεγχάγη με το άκρως ανεβαστικό “Rise Up”.
Σήμερα ο Θεόφιλος aka Teo, είναι ο δημιουργός των DK, μιας πρωτότυπης μουσικής δομής, όπου ο ίδιος ως DJ & παραγωγός μαζί με την δεξιοτέχνη στο τσέλο, Κιάρα Κωνσταντίνου, δημιουργούν Avant Garde techno μουσική με πρωτοποριακό ηλεκτρονικό ήχο. Έχει διεισδύσει πολύ σημαντικά στο Βρετανικό κοινό, αφού τα gigs του στο EGG London, ένα από τα μεγαλύτερα clubs του Λονδίνου, είναι πάντα γεμάτα από πιστό κοινό που τον ακολουθεί και χορεύει ακατάπαυστα με τις μουσικές του επιλογές!
Επέλεξε να κυνηγήσει το όνειρό του, να σπάσει τον «τοίχο» και να βγει από το καλλιτεχνικό αδιέξοδο στο οποίο βρισκόταν, με τους δικούς του όρους! Όπως δηλώνει ο ίδιος «τη δημιουργικότητα δεν σου την κλέβει κανείς» και είναι στο χέρι μας να ξεφύγουμε από τη λογική της επανάληψης που δυστυχώς διαπερνά την Ελληνική μουσική.
O Τeo κάνει δυναμικό comeback στη φετινή Eurovision 2020, στο Ρότερνταμ, αφού υπογράφει την μουσική παραγωγή του τραγουδιού της Κύπρου “Running”, που ερμηνεύει ο Sandro, ενώ έχει προσθέσει και το δικό του στίγμα στη σύνθεση του κομματιού.
Στις 13 Μαρτίου, το Ρομάντσο στο κέντρο της Αθήνας (Aναξαγόρα 3) θα υποδεχθεί τους DK σε ένα μεγάλο release party για το ντεμπούτο EP τους με τίτλο «DΑRK». Η μουσική συναντά τη μόδα και οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη… Ένα οπτικοακουστικό ταξίδι, με DJ sets από τον ίδιο και gurus από το Λονδίνο και το Βερολίνο, σπέσιαλ performances, μια εμπειρία με φως στο σκοτάδι!
– ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ –
Διαβάστε παρακάτω τη συνέντευξη που παραχώρησε στο Reader.gr :
Πόσο εύκολο είναι για έναν άνθρωπο που ασχολείται με τη μουσική να «επιβιώσει» στο Λονδίνο;
To Λονδίνο έχει απαιτητικό κοινό και πολλές επιλογές. Είσαι ελεύθερος να εκφραστείς όπως θες, χωρίς στερεοτυπικές αντιλήψεις. Έχει για όλους. Πιστεύω πως είναι όσο δύσκολο ή εύκολο είναι και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Εξαρτάται πάντα από το τι στόχο έχεις, τι αντίκρισμα και τι βεληνεκές έχει αυτό που θες να κάνεις και φυσικά τι υπομονή κι επιμονή διαθέτεις ώστε να τα καταφέρεις. Αν είσαι αποφασισμένος εξ αρχής να κάνεις υπομονή μέχρι να πετύχεις τους στόχους σου, όλα γίνονται πιο εύκολα.
Εσύ, προσωπικά, δυσκολεύτηκες;
Και δυσκολεύτηκα και δυσκολεύομαι. Νιώθω ακόμα ότι έχω να κάνω πολλά. Για την ώρα νιώθω ότι το παλεύω κι ότι έχω ακόμα μεγάλα αποθέματα αντοχής. Έχω αρχίσει και βλέπω καρπούς των κόπων μου και αυτό με κάνει να μην πέφτω.
Σε ενδιαφέρει η μουσική σου να έχει μια πιο μαζική απήχηση ή σου αρκεί το να φτάσει στα αυτιά των ανθρώπων που πρέπει να φτάσει;
Δεν πιστεύω στο ότι κάνουμε τέχνη για την τέχνη, σε όλους μας αρέσει η αποδοχή. Κι όταν λέω αποδοχή, δεν εννοώ ούτε το χειροκρότημα, ούτε τα λεφτά. Εννοώ ότι μας αρέσει να καταλαβαίνουμε ότι ο κόσμος ταυτίζεται με αυτό που έχουμε μέσα μας. Όσο πιο μεγάλο είναι το κοινό σου, τόσο καλύτερα σε κάνει να νιώθεις ο πολύς κόσμος που ταυτίζεται μαζί σου. Η ερώτηση είναι λίγο παγίδα, κρίνοντας το τι ακούει η μάζα αυτή την εποχή. Σύμφωνα με αυτό… ναι, η μουσική μου δεν είναι ευρείας αποδοχής, όμως αν κάποια στιγμή η μάζα ξεκινήσει να ακούει τη μουσική μου… ίσως να αισθανθώ ότι κάτι δεν κάνω καλά. Απ’ την άλλη όμως, επειδή όπως σου είπα ακούω pop, πάντα με ενδιαφέρει σε ότι κι αν κάνω να προσθέτω και μια πιο pop πινελιά. Αυτό δεν έχει να κάνει πάντα με τις νότες ή το ύφος, έχει να κάνει και με το πόσο ευπροσήγορο είναι αυτό που θες να πεις και να περάσεις. Έτσι ναι, ίσως να μπορούσε η μουσική μου να απευθυνθεί και σε ένα πιο μαζικό κοινό, χωρίς ποτέ αυτό το κοινό να γίνει το κοινό της Katy Perry ή της Dua Lipa που γεμίζουν τα στάδια.
Πότε αντιληφθήκατε ότι είχε φτάσει η ώρα να χωρίσουν οι δρόμοι σας και να μπει μια τελεία στο συγκρότημα των Freaky Fortune που είχατε στην Ελλάδα εσύ μαζί με τον Νικόλα Ραπτάκη;
Είχαμε φτάσει σε μια φάση που δεν ξέραμε αν θα έχουμε δουλειά, δεν είχαμε προτάσεις και δεν ξέραμε τι θα ακολουθήσει. Πολλές φορές κάναμε πράγματα που δεν μας άρεσαν. Ειδικά μετά τη Eurovision που συμμετείχαμε στην Κοπεγχάγη το 2014, αν η πορεία δεν είναι ανοδική θα είναι καθοδική και έτσι είπαμε να το ολοκληρώσουμε σε ένα σημείο που πραγματικά θα ήταν αξιοπρεπές και για μας. Φτάσαμε στο σημείο που έπρεπε να πιέσουμε τους εαυτούς μας για να είμαστε δημιουργικοί, για να βγάλουμε ένα κομμάτι και αυτά ήταν πράγματα που δεν είχαμε συνηθίσει. Μέχρι τότε τα κομμάτια μας μας έβγαιναν αβίαστα και μας ήταν πολύ πιο εύκολη η συνεργασία. Κάπου εκεί, λοιπόν, συνειδητοποιήσαμε το τέλμα στο οποίο είχαμε έρθει. Κάπου εδώ να πω, ότι όταν ξεκινούσαμε το συγκρότημα με τον Νικόλα είχαμε τελείως διαφορετικό στόχο και ιδέα για το ποιοι είναι οι Freaky Fortune αλλά και το τι θέλαμε να κάνουμε. Η ιστορία μας πήγε αλλού. Είμαστε φυσικά και οι δύο ευγνώμονες και δεν μετανιώνουμε γι’ αυτά που κάναμε.
Πόσο έχει αλλάξει η μουσική σου από την Ελλάδα μέχρι τους DK;
Στην Ελλάδα έκανα πολύ διαφορετικά πράγματα, ήταν μουσική φτιαγμένη για το ελληνικό ραδιόφωνο. Η μουσική που κάνουμε με τους DK τώρα αντικατοπτρίζει πολύ περισσότερο το ποιος είμαι μουσικά. Μας αρέσει η τέκνο και προσωπικά πάντα με ενδιέφερε να πάω ένα βήμα παραπέρα αυτό που κάνω για αυτό και επιδίωξα την συνεργασία με μια κλασική τσελίστρια όπως την Κιάρα. Μας αρέσει να συνδυάζουμε το συμπαγές με το αφηρημένο, το κλασικό με το σύγχρονο. Αναλογικά και οι οπτικές επιρροές μας βρίσκονται τόσο στην κλασική αρχιτεκτονική αλλά και και στην industrial αισθητική του Βερολίνου για παράδειγμα. Το βρίσκουμε πολύ δημιουργικό να βάζουμε κοντά δυο εντελώς διαφορετικές σχολές και να βρίσκουμε κοινά σημεία. Στο επερχόμενο EP μας θα ακούσετε για παράδειγμα Κλασικές, εθνικ, industrial, avant garde μέχρι και ποπ επιρροές.
Σύστησε μας, λοιπόν στον κόσμο των DK.
Το project πάνω στο οποίο δουλεύω τώρα είναι οι DK, ένα avant garde techno duo. Είμαι ξανά σε ένα duo γιατί πραγματικά πιστεύω στη δύναμη της συνεργασίας, όσες ιδέες και να έχω στο κεφάλι μου πάντα πιστεύω ότι αυτές ολοκληρώνονται μέσω της συνεργασίας με κάποιον άλλο άνθρωπο. Απ’ την αρχή η «ταμπέλα» που βάλαμε σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε ήταν πιο γενικευμένη, ξέραμε ότι μας αρέσει η techno, ξέραμε ότι είναι up and coming μουσική στη νέα alternative γενιά των clubs. Κι εγώ κι η Κιάρα, η “μουσική μου σύζυγος” στους DK, είμαστε fans της ηλεκτρονικής μουσικής κι απ’ την άλλη έχουμε και πιο κλασικές επιρροές, έχουμε μια κλασική παιδεία. Πάντα μας άρεσαν οι λίγο διαφορετικές μίξεις, δηλαδή το να φέρνουμε ετερόκλητα ακούσματα σε μια κοινή πλατφόρμα κι αυτό έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε στους DK. Χωρίς την «ταμπέλα» ότι κάνουμε electro-pop ή ambient avant garde μουσική, θέσαμε κάποια μουσικά όρια και προχωρήσαμε στο κάνουμε avant garde techno… το οποίο μας δίνει μια ελευθερία στο να κινηθούμε πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά από αυτό το είδος.
Τι έχουν δημιουργήσει οι DK μέσα στα δύο αυτά χρόνια;
Κυκλοφορήσαμε πριν ενάμιση χρόνο το ντεμπούτο μας, το «Wilmheim». Έχουμε το «κακό» ότι πάντα ξοδεύουμε αρκετό χρόνο προτού κυκλοφορήσουμε κάτι γιατί δεν μας «κυνηγάει» και κανείς, ούτε και μας περιμένει η στρατιά των fans μας. Δεν υπάρχει κάτι πιεστικό, οπότε βγάζουμε και οι δύο τα OCDs… το perfectionist syndrome που μας διακατέχει και γι’ αυτό το λόγο τα κομμάτια μας έχουνε κανένα χρόνο –ίσως και περισσότερο- διαφορά μεταξύ τους. Μετά το «Wilmheim», όταν έβγαλε η Björk τον καινούριο της δίσκο, μας ήρθε η ιδέα να κάνουμε ένα remix σε κομμάτι της και τέλος, κυκλοφορήσαμε το «Politik» που είναι και το τελευταίο μας track, ενώ τώρα τον Μάρτιο 2020 βγάζουμε το πρώτο μας ΕP.
Το «Politik» είναι ένα πολύ ιδιαίτερο track. Ο τίτλος του έρχεται σε άκρα αντίθεση με το video clip του, καθώς σε αυτό παρακολουθούμε εικόνες από βασιλιάδες κι αυτοκράτορες. Το αποτέλεσμα είναι… προκλητικό!
Είναι! Το «Politik» είναι ένα κομμάτι – statement για τους DK. Το δουλεύαμε πριν ακόμα βγάλουμε το πρώτο μας track, το «Wilmheim». Και η Κιάρα, αλλά και εγώ είμαστε φιλελεύθεροι άνθρωποι, μας απασχολούν πράγματα τα οποία δυστυχώς ακόμα συμβαίνουν στην Ελλάδα. Όπως και να ‘χει, σε πονάει ο τόπος σου. Ο ήχος του αλλά και η εικόνα που του δόθηκε μέσα από το video clip που φέρει την υπογραφή του πολύ ταλαντούχου, Βαγγέλη Φαντόπουλου, διέπονταν από μια πολύ συγκεκριμένη ιδέα που είχαμε στο μυαλό μας.
Ποια ήταν η ιδέα αυτή;
Η ιδέα αυτή, λοιπόν, αφορά την οποιαδήποτε μορφή εξουσίας και την κατάχρηση αυτής. Για να το θέσω με πιο σαφή τρόπο αλλά και να μην ακουστεί τετριμμένη η λέξη «εξουσία», το σκεπτικό μας έχει να κάνει με το οποιοδήποτε είδος υπεροχής που μπορεί να έχει κάποιος έναντι κάποιου άλλου και το εκμεταλλεύεται ώστε να επιβάλλει τις δικές του απόψεις. Μ’ αυτό τον τρόπο, οι δικές του απόψεις χάνουν την αξία τους. Απόψεις που επιβάλλονται, δεν είναι πια απόψεις… είναι κανόνες ή διαταγές a priori λανθασμένες. Απ’ την άλλη, παρατηρήσαμε πως μία εξουσία πολιτική μπορεί να γίνει εύκολα και καθολική εξουσία. Αυτά υπήρχαν στο μυαλό μας, και υπάρχουν πολλά παραδείγματά τους… όχι μόνον στην πολιτική ζωή. Πολιτική, με την έννοια του πολιτεύομαι, υπάρχω στην κοινωνία και αλληλεπιδρώ με άλλους ανθρώπους, κάνουμε όλοι μας. Πιστεύω πως τελευταία στην Ελλάδα πολλοί άνθρωποι έχουν δείξει καθολικισμό, ασκώντας bullying σε διάφορες ομάδες ανθρώπων για λόγους όπως ο τροπος ζωής τους, η καταγωγή τους, ο σεξουαλικός τους προσανατολισμός… Υπάρχει ακόμα κι ένα έμμεσο bullying που ασκεί η ίδια η εκκλησία στην Ελλάδα, είμαστε στο 2020 και ακόμα δεν μπορούμε να κάνουμε διαχωρισμό εκκλησίας – κράτους. Πριν μερικές μέρες παρά λίγο να περάσει νόμος που θα δίωκε ποινικά την εξύβριση των θείων. Ολα αυτά απλά αποδικνείουν πως οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων φοβάται για τα πιστεύω της και τα θεωρεί εξαιρετικά εύθραυστα, προσπαθεί να τα επιβάλλει με το σπαθί… αυτό ακριβώς είναι το νόημα του «Politik».
Πως προέκυψε η συνεργασία με το Egg london;
Όλα ξεκίνησαν από ένα απλό μήνυμα στο instagram που είχα στείλει σε έναν promoter που συνεργάζεται με το egg, τον Tafkanik. Του άρεσε πολύ η δουλειά μας και πίστεψε σε εμένα και μου έδωσε την ευκαιρία να παίξω σε ένα από τα πιο γνωστά κλαμπ στον κόσμο κάτι που μέχρι τότε ήταν απλά ένα όνειρο… Του είμαι πολύ ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε. Από τότε άρχισε μια πιο στενή συνεργασία μαζί του και με το egg. Το κοινό είναι καταπληκτικό και η ενέργεια του είναι κάτι που δεν έχω ξαναζήσει στο παρελθόν. Έχει χωρητικότητα 1000 ατόμων και πάντα είναι κάτι περισσότερο από γεμάτο. 15 Φεβρουαρίου έκανα ένα ακόμα gig και το κοινό ήταν πραγματικά πάρα πολύ θερμό!
Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο concept ως πυρήνας του EP που ετοιμάζετε;
Το EP αυτό για μας είναι μια καλλιτεχνική εξερεύνηση σε όλες τις επιρροές μας. Στο ίδιο EP θα ακούσετε κάποια πιο πειραματικά κομμάτια, κάποια πιο βαριά κομμάτια και σε κάποιο σημείο θα ακούσετε και κάποια πιο electro pop κομμάτια. Θα περικλείονται εδώ όλες οι επιρροές μας, όλα αυτά που ακούμε και μας ενθουσιάζουν… προσπαθήσαμε να τα συμπεριλάβουμε όλα στην πλατφόρμα ενός EP. Φυσικά και, όπως όλα τα κομμάτια μας, έτσι και αυτά του EP, θα διέπονται από την ίδια σκοτεινή ατμόσφαιρα που μας χαρακτηρίζει… γι’ αυτό και ο τίτλος του EP θα είναι “Dark”. Μπορεί να ακούγεται λίγο κοινότυπη σαν λέξη, αλλά είναι πραγματικά αυτό που εκφράζει εμάς και την ατμόσφαιρα της μουσικής μας. Το “Dark”, όσον αφορά εμάς, πάντα συνοδεύεται από ακτίνες φωτός… μπορείς να βρίσκεσαι στο σκοτάδι και πάντα να έχεις στραμμένο το βλέμμα σου προς το φως. Αυτό φυσικά εξηγεί και το όνομά μας σαν duo, γι’ αυτό κι έγινε αυτή η επιλογή για την πρώτη μας δισκογραφική δουλειά.
Σας ενδιαφέρει να φτάσει το EP αυτό και στο ελληνικό κοινό;
Ναι, είμαστε αρκετά αισιόδοξοι σε αυτό. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να να έχουμε δέκτες και στο ελληνικό κοινό. Έχει αρχίσει και μεγαλώνει η μερίδα του κοινού στην Ελλάδα που ψάχνεται, ακούει techno και πάει σε techno parties.
Άρα σε ενδιαφέρει να ξανασυστηθείς στην Ελλάδα.
Ναι! Αυτό που έκανα στην Ελλάδα πριν φύγω, είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που κάνω τώρα. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε επιλέξει την πρώτη παρουσίαση του EP να την κάνουμε στην Αθήνα καλώντας όλον τον κόσμο σε ένα αξέχαστο avant garde party, στις 13 Μαρτίου, στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3) όπου η ηλεκτρονική μουσική συναντά τη μόδα και οι οπτικοακουστικές εμπειρίες του event είναι κάτι που δεν έχουμε ζήσει στην Ελλάδα. Δεν μπορώ να σου πω και πάρα πολλές λεπτομέρειες ακόμα αλλά θα γίνει το Μάρτιο! Πρόκειται για ένα event που έχουμε ξεκινήσει κι οργανώνουμε από το καλοκαίρι. Γίνεται ακριβώς γι’ αυτό το λόγο! Θέλω να ξανασυστηθώ στο ελληνικό κοινό και προφανώς υπάρχουν και συναισθηματικοί λόγοι για τους οποίους θέλω να πραγματοποιήσω την πρεμιέρα μου στην πόλη που μεγάλωσα.
@teo_arkitekt
@dk.officialmusic